راه های افزایش وزن
راه های افزایش وزن

راه های افزایش وزن کودکان

راه های افزایش وزن کودکان

راه های افزایش وزن – چطور اشتهای کودک را افزایش دهیم ؟
با کاهش سرعت رشد کودک , بیشتر کودکان دچار کم اشتهایی و ذره خواری می شوند . البته تا زمانی که کودک سلامت دارد و به خوبی رشد می کند , نیازی نیست تا والدین نگرانشان باشند . اما در صورتی که ذره خواری کودک باعث دریافت پایین ریزمغذی های ضروری برای رشدش می شود و یا کودک بیمار شد , باید نگران بود!

قدم اول
کودکان عاشق تقلید کردن به خصوص تقلید از پدر و مادر خود هستند . الگوی خوبی برای کودک خود باشید . همه انواع موادغذایی سالم را بخورید تا آن ها ببینند شما از خوردن سبزیجات تازه لذت می برید . نشان دهید که تمایلی به خوردن غذاهای پرشور , پرچرب و آماده ندارید .

قدم دوم
کودک را در مراحل تهیه موادغذایی , خرید کردن و پخت و پز دخیل کنید . استفاده از این فرصت ها و همراهی کودک باعث صمیمیت و آموزش انتخاب غذای سالم است . همچنین کودک به غذایی که خود در تهیه آن کمک کرده است تمایل بسیاری دارد .

قدم سوم
به مقدار کم برای کودک غذا بکشید , اجازه بدهید تا در صورت تمایل برای غذای بیشتر اقدام کند . غذای زیاد در ظرف کودک باعث زده شدن از غذا می شود . حتی اگر تمام غذای خود را نخورد , ایراد نگیرید . کودکان به محض احساس سیری دیگر غذا نمی خورند. ابدا کودک را مجبور به تمام کردن غذای خود نکنید . زیرا باعث استرس و پریشانی , و همچنین نفرت او از غذا می شود .

راه های افزایش وزن کودکان
راه های افزایش وزن کودکان

 

قدم چهارم
موادغذایی جدید را متنوع و با شیوه های جذاب به کودک معرفی کنید . در صورتی که تمایلی به خوردن آن نداشت اصراری نداشته باشید و مجدد در زمانی دیگر امتحان کنید . معمولا کودکان با سبزیجات سخت کنار می آیند به همین جهت بهتر است سبزیجات را ابتدا به مقدار بسیار کم به غذاها اضافه کنید تا به صورت پنهانی با طعم آن اشنا شود و سپس به صورت خام , با تزئین زیبا برای او آماده کنید .

قدم پنجم
زمان غذا خوردن را برای کودک محدود و کوتاه نکنید , اما مدت زمان آن قدر طولانی نباشد که حوصله کودک از غذاخوردن سر برود و سراغ کار دیگری برود . نیم ساعت زمانی معقول برای غذا خوردن کودک است .

قدم ششم
اجازه دهید کودک به تنهایی غذا بخورد . این کار باعث استقلال و عزت نفس کودک است .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

چگونه وزن کودک خود را بالا ببریم

چگونه وزن کودک خود را بالا ببریم ؟

چگونه وزن کودک خود را بالا ببریم ؟ چگونه وزن کودک خود را بالا ببریم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *