راههای کاهش وزن |كمبودويتامين هاموجب پرخوري است
راههای کاهش وزن |كمبودويتامين هاموجب پرخوري است

راههای کاهش وزن |کمبودویتامین هاموجب پرخوری است

راههای کاهش وزن |کمبودویتامین هاموجب پرخوری است

راههای کاهش وزن
متاسفانه پرخوری در جوامع کنونی بسیار شایع شده است و بیشتر افراد را گریبان گیر چاقی و اضافه وزن , کبد چرب و سایر بیماری های مزمن کرده است .
برخی مطالعات حاکی از آن است که کمبود مواد مغذی ضروری در افراد پرخور و چاق است . کمبود برخی از ریز مغذی ها باعث تمایل شدید فرد به خوردن غذاهای غنی از آن ماده مغذی می شود . به طور مثال میل شدید به کاکائو نشان دهنده کمبود منیزیم , تمایل شدید به گوشت و پنیر نشانه کمبود آهن و یا کلسیم در بدن فرد است .
گاهی خوردن غذایی که فرد به آن میل دارد , موجب رفع کمبودهای تغذیه ای بدن می شود .

این پرخوری و هوس کردن برخی مواد غذایی مشاهده شده است که در زنان دو برابر مردان بروز می کند . زنان دو برابر مردان تمایل به خوردن غذاهای شیرین مانند شکلات و کاکائو دارند و مردان نسبت به زنان تمایل بیشتری به خوردن غذاهای شور و نمکی دارند . این تمایل مردان به غذاهای شور با دریافت ناکافی پروتئین و یا سدیم ارتباط مستقیم دارد .

 

راههای کاهش وزن |کمبودویتامین هاموجب پرخوری است
راههای کاهش وزن |کمبودویتامین هاموجب پرخوری است

 

 

البته همیشه پرخوری و هوس کردن ماده غذایی خاص نشان دهنده کمبود ریز مغذی های نیست . بلکه به علت سبک زندگی غلط و علل روانی پرخوری می کند . بیشتر افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن می شوند غذاهای پر چرب و پر کربوهیدراتی بیش از حد مورد نیاز مصرف می کنند و این تنها به دلایل مختلفی نظیر عصبی بودن , پرخوری عصبی , سرگرم کردن خود و … است نه به خاطر کمبود مواد مغذی ضروری .

 

راه های کاهش پرخوری

حتما به میزان کافی آب و مایعات بنوشید .
هیچ وعده غذایی را حذف نکنید . و به جای آن حجم وعده های خود را کاهش دهید .
به میزان کافی خواب و استراحت داشته باشید .
هر زمان که از روی بی حوصلی هوس خوردن چیزی کردید از سبزیجات تازه و خام بهره مند شوید . هویج , کرفس , کاهو و … سرشار از فیبر می باشند که احساس سیری خوشایندی به شما می دهند , کمااینکه کالری بسیار کمی دارند و باعث چاقی نمی شوند .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

راههای کاهش وزن سریع

راههای کاهش وزن سریع

راههای کاهش وزن سریع کنترل وزن در محدوده نرمال یکی از اصلی ترین اصول برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *