ديابت نوع ٢ |کنترل قند خون با پروبیوتیک
ديابت نوع ٢ |کنترل قند خون با پروبیوتیک

دیابت نوع ٢ |کنترل قند خون با پروبیوتیک

دیابت نوع ٢ |کنترل قند خون با پروبیوتیک

دیابت نوع ٢ | پروبیوتیک به کاهش قند خون در مبتلایان به دیابت می گردد !
پروبیوتیک ها باکتری های فعال و مفیدی هستند که در پیشگیری و درمان برخی بیماری ها نقش دارند . برخی منافع سلامتی پروبیوتیک ها عبارتند از : تسهیل هضم غذا , جذب بهتر مواد مغذی , تقویت سیستم ایمنی , رفع یبوست و تسهیل دفع , سم زدایی و پاکسازی بدن , رفع اثرات منفی آنتی بیوتیک ها , مقابله با عفونت های ادراری و کنترل وزن .

پروبیوتیک ها را با پری بیوتیک ها اشتباه نگیرید ! پری بیوتیک ها فیبرهای غذایی هستند که برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مفیدند . دو گروه از باکتری ها به نام لاکتوباسیلوس ها و بیفیدوباکترها از معروف ترین پروبیوتیک ها می باشند .

دیابت نوع ۲ بیماری مزمنی است که با قند خون بالا و مقاومت به انسولین همراه است .
مطالعات اخیر نشان می دهند که دریافت مکمل پروبیوتیک به کنترل دیابت و قند خون بالا کمک می کند . پروبیوتیک موجب کاهش سطح گلوکز خون , HbA1c , سطح انسولین و مقاومت به انسولین در افراد دیابتی می گردد .

دیابت نوع ٢ |کنترل قند خون با پروبیوتیک
دیابت نوع ٢ |کنترل قند خون با پروبیوتیک

پیروی از رژیم کم کربوهیدرات و مصرف آن ها در فواصل زمانی مشخص به کنترل قند خون کمک شایانی دارد . همچنین فاکتورهای دیگری مانند مصرف پروبیوتیک ها , خواب کافی و عمیق , رفع کمبودهای تغذیه ای ( مانند کمبود منیزیم , ویتامین D , و کروم ) , انجام ورزش و … به کنترل قند خون افراد دیابتی کمک میکنند .

منابع غذایی پروبیوتیک عبارتند از : محصولات تخمیری نظیر ماست , کفیر , دوغ , برخی از انواع پنیر ها.
دریافت مکمل پروبیوتیک بهتر است زیر نظر پزشک صورت گیرد .

عوارض جانبی خاصی برای پروبیوتیک ها گفته نشده است . ممکن است در اثر مصرف مکمل های پروبیوتیکی در چند روز ابتدایی مشکلات گوارشی مانند گاز و درد ملایم در شکم رخ دهد. در صورتی که علائم مزمن و ناراحت کننده بود حتما با پزشک خود درمیان بگذارید .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

ویتامین دی و دیابت

ویتامین دی و دیابت

ویتامین دی و دیابت ویتامین دی ضد دیابت نوع ۲ است! دیابت بیماری مزمنی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *