در روز چقدر ورزش کنیم
در روز چقدر ورزش کنیم

در روز چقدر ورزش کنیم ؟

در روز چقدر ورزش کنیم ؟

همه ما به خوبی از اثرات مفید ورزش روی سلامتی و بهبود عملکرد اندام ها مانند قلب و عروق, سیستم تنفس و … آگاهی داریم اما با سبک زندگی نشسته امروزی که حداقل فعالیت جسمانی را داریم باید به فکر انجام ورزش منظم باشیم. در اینجا راهکارهایی برای افزایش تحرک جسمی آورده ایم:

به طور منظم در کنار همه برنامه های خود حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش هوازی داشته باشید. دوچرخه سواری, پیاده روی با سرعت از جمله فعالیت های هوازی مناسبی هستند که موجب افزایش میزان ضربان قلب و تعداد تنفس می شوند. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید هرگز بیش از توان جسمانی خود ورزش نکنید. خسته شدن, سرخی بیش از حد و نفس نفس زیاد نشانه های ورزش کردن بیش از حد است که باید ورزش را متوقف کنید.

ورزش های استقامتی که موجب عضله سازی می شوند را نیز فراموش نکنید. حداقل یک روز در هفته در باشگاه زیر نظر مربی متخصص از دستگاه های عضله سازی استفاده کنید.

انعطاف پذیری و کشسانی عضلات نیز یکی از ویژگی های هیکل ورزشکاری است. پیش از ورزش حتما با ورزش های سبک عضلات و بدن خود را گرم کنید؛ پیلاتس از ورزش های مناسب برای افزایش توان انعطاف پذیری بدن است.

 

در روز چقدر ورزش کنیم
در روز چقدر ورزش کنیم

 

موانع عدم ورزش را شناسایی کنید. یکی از موانع اصلی ورزش نکردن وقت نداشتن است. که البته همه افراد حتی با بیشترین مشغله می توانند وقتی را برای انجام آن خالی کنند. حداقل زمان در روزهای آخر هفته است که می توانید به همراه خانواده و عزیزان خود ورزش کنید.
اگر مانع شما برای ورزش نکردن این است که باشگاه نمی توانم بروم و یا باشگاهی نزدیک منزل نیست و یا با این آلودگی هوا چطور ورزش کنیم؟! ؛ نگران نباشید! شما می توانید در منزل ورزش کنید. کلیپ ها و سایت های مختلفی انواع حرکات ورزشی را به صورت تخصصی آموزش می دهند. یادتان باشد ورزش نکردن خیلی بدتر از ورزش کردن در هوای آلوده است.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

اشتباهات رایج در ورزش

اشتباهات رایج در ورزش

اشتباهات رایج در ورزش با سبک زندگی امروزی که فعالیت بدنی و حتی انجام کارهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *