درمان چربی کبد
درمان چربی کبد

درمان چربی کبد

درمان چربی کبد بدون داروی شیمیایی

درمان چربی کبد با تغذیه اصولی و به سادگی امکان پذیر است.
کبد چرب در اثر انباشته شدن چربی اضافی بدن در سلول های کبدی اتفاق می افتد . به این معنا که بافت سالم و فعال کبدی به بافت چربی تبدیل می شود . چربی باعث اختلال در عملکرد کبد می شود . کبد چرب ظاهری زرد رنگ دارد , بزرگتر از حد معمول و پر از چربی است.
کبد چرب به عنوان شایع ترین اختلالات کبدی شناخته می شود . کبد چرب معمولا با چاقی شکمی ( چاقی مرکزی ) , مقاومت به انسولین و دیابت نوع ۲ همراه است . عدم درمان کبد چرب باعث سیروز و حتی نارسایی کبدی می گردد .

برخی نشانه های ابتلا به کبد چرب عبارتند از :

  • اضافه وزن
  • سطح بالای کلسترول و تری گلیسیرید خون
  • خستگی و بی حالی
  • تهوع
  • سنگ صفرا
  • حرارت بالای بدن
  • تعریق شدید
  • سرخی چشم

 

 

خوشبختانه کبد چر برگشت پذیر است و با اصلاح سبک زندگی و الگوی غذایی به راحتی می توان مجدد کبدی سالم و شاداب داشت.

 

درمان چربی کبد
درمان چربی کبد

کربوهیدرات کمتر بخورید
اصلی ترین دشمنان کبد , شکر و غذاهای تهیه شده از آرد سفید است . برای درمان چربی کبد حتما می بایست مصرف این موادغذایی تا حد زیادی محدود شود . دریافت بالای کربوهیدرات باعث ابتلا به کبد چرب است . زیرا کبد کربوهیدرات اضافی را به چربی تبدیل می کند . نان , پاستا , برنج , سیب زمینی و هر ماده غذایی که حاوی آرد سفید است , می بایستی کمتر مصرف شود .

 

سبزیجات تازه , پروتئین و چربی های مفید بیشتر بخورید 
سبزیجات خام و میوه های تازه و فصلی از قوی ترین درمان کننده های کبد چرب هستند . این موادغذایی خام موجب پاکسازی و ترمیم فیلتراسیون کبدی می شوند , در نتیجه کبد قادر است چربی و سموم بیشتری را به دام انداخته و دفع کند .
میوه برای همه افراد مفید است . در صورتی که قند خون بالا و یا مقاومت به انسولین دارید بهتر است میوه را به ۲ واحد در روز محدود کنید .
پروتئین نیز برای درمان چربی کبد مهم است . پروتئین موجب تثبیت سطح قند خون می شود . با کاهش اشتها و ریزه خواری موجب کاهش وزن و لاغری نیز می گردد . تخم مرغ ,گوشت , غذاهای دریایی , حبوبات , دانه ها , مغزها و محصولات لبنی از بهترین منابع پروتئینی می باشند .

آب سبزیجات بنوشید
آب سبزیجات تازه سرشار از انواع مختلف ویتامین ها , املاح معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند . البته به خاطر داشته باشید که آب میوه حتی آب میوه خانگی و تازه نیز حاوی مقادیر بالایی شکر و کربوهیدرات است که توصیه می کنیم برای افراد مبتلا به کبد چرب با محدودیت و کمتر استفاده شود .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

درمان بیماری کبد چرب

درمان بیماری کبد چرب با چند راهکار ساده

درمان بیماری کبد چرب با چند راهکار ساده درمان بیماری کبد چرب کبد چرب یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *