آنچه باید در ماه چهارم بارداری بخورید !
آنچه باید در ماه چهارم بارداری بخورید !

آنچه باید در ماه چهارم بارداری بخورید

آنچه باید در ماه چهارم بارداری بخورید تا سلامت بمانید !

آنچه باید در ماه چهارم بارداری بخورید
با شروع ماه چهارم بارداری عوارض ناراحت کننده مانند تهوع و استفراغ , سردرد , بی اشتهایی , خواب آلودگی و نفخ تقریبا در بیشتر مادران از بین می رود .

رشد جنین در سه ماهه دوم با سرعت بیشتری نسبت به سه ماهه اول اتفاق می افتد . با ورود به ماه چهارم تقریبا تمام اندام های جنین از جمله مغز و لوله عصبی , کلیه , چشم , انگشتان , ریه و قلب کاملا رشد می کند . بنابراین در ماه چهارم نیاز مادر به انرژی و مواد مغذی بیشتر می شود .

برای دریافت کافی انرژی و مواد مغذی ضروری مقاله زیر را بخوانید .

شیر در ماه چهارم بارداری
شکل گیری اسکلت استخوانی جنین نیازمند میزان کافی کلسیم است . در صورتی که مادر به میزان کافی کلسیم دریافت نکند , جنین کلسیم مورد نیاز خود را از بدن مادر برداشت می کند. به خاطر داشته باشید حتما در طول روز ۳ واحد از گروه شیر و لبنیات در برنامه خود داشته باشید .

پروتئین در ماه چهارم بارداری
علاوه بر کلسیم , جنین برای رشد به آمینواسیدهای ضروری نیاز دارد . بهترین منبع پروتئینی گوشت قرمز است . البته نکته حائز اهمیت آن که حتما گوشت را به خوبی شسته و به صورت کامل طبخ کنید.
گوشت قرمز علاوه بر تامین پروتئین ضروری , حاوی میزان بالایی آهن و ویتامین B12 است .

آنچه باید در ماه چهارم بارداری بخورید !
آنچه باید در ماه چهارم بارداری بخورید !

مصرف فیبر در ماه چهارم بارداری
به علت وزن گرفتن جنین و تاثیر هورمون ها بر حرکات لوله گوارش , یبوست یکی از عارضه های بارداری در سه ماهه دوم است که ممکن است حتی تا پایان بارداری و یا پس از آن به طول انجامد . مصرف موادغذایی سرشار از فیبر در هر وعده غذایی به رفع این حالت و دفع راحت کمک شایانی می کند . غلات سبوس دار , بلغور جو دو سر و انواع سبزیجات منابع بسیار خوب فیبر می باشند ؛ که علاوه بر تامین فیبر , حاوی موادمعدنی و ویتامین ها ضروری برای رشد جنین هستند .

امگا-۳ در ماه چهارم بارداری
اسیدچرب های ضروری برای رشد عصبی و مغزی جنین ضروری است . همچنین دریافت امگا-۳ از زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد جلوگیری می کند .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

تغذیه دوران بارداری هفته به هفته

تغذیه دوران بارداری هفته به هفته

تغذیه دوران بارداری هفته به هفته تغذیه دوران بارداری هفته به هفته چی بخوریم ؟؟؟ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *