درمان فوری یبوست کودکان
درمان فوری یبوست کودکان

درمان فوری یبوست کودکان

درمان فوری یبوست کودکان

درمان فوری یبوست کودکان تنها با مصرف چند ماده غذایی طبیعی
یبوست مشکلی شایع در بین همه افراد است اما نگران کننده ای نیست . برای رفع این حالت کمی تغییر در برنامه غذایی و یا مصرف جزئی دارو نیاز است .

غذاهای غنی از فیبر برای رفع یبوست کودکان لازم است :

فیبر یکی از اجزاء اصلی در غذای انسان است که برای بهبود هضم و تقویت حرکات دستگاه گوارش لازم است . ابتلا به یبوست نتیجه کاهش دریافت فیبر است .
متاسفانه هجمه تبلیغات رسانه ها روی مصرف غذاهای صنعتی , شکلات , چیپس و … است . در این بین وظیفه والدین کودک است که وی را با مواد غذایی طبیعی و مفید آشنا سازند و به تدریج آن موادغذایی را به برنامه وی اضافه کنند .

آلو قرمز
آلو قرمز سرشار از فیبر , ویتامین A و پتاسیم است و یکی از بهترین میوه ها برای درمان یبوست است . آلو حاوی سوربیتول است که مسهل طبیعی می باشد . حتی اگر به تازه آن دسترسی ندارید از مصرف برگه خشک آلو قرمز غافل نشوید .

گلابی
یکی از بهترین مسهل های طبیعی که موجب روان شدن مواد دفعی در روده بزرگ و تسهیل دفع می شود . یک گلابی متوسط حاوی ۵٫۵ گرم فیبر است . این میوه سرشار از فیبر , ویتامین ث و قند است .

بروکلی
بروکلی سرشار از فیبر است . بروکلی از دسته خانواده کلم ها است که خواص ضد سرطانی قوی دارد . یک لیوان بروکلی بخارپز شده حاوی ۵٫۱ گرم فیبر است .

تخم کتان
تخم کتان سرشار از اسید چرب امگا-۳ و فیبر است . البته به خاطر داشته باشید که روغن تخم کتان خاصیت دانه های تخم کتان را ندارد و برای یبوست موثر نیست .

 

درمان فوری یبوست کودکان
درمان فوری یبوست کودکان

 

هویج
هویج نیز سرشار از فیبر است . اما به خاطر داشته باشید که کودک حتما به صورت خام و خود هویج را بجود . زیرا آب هویج و یا هر شکل دیگر از آن خواص درمانی برای یبوست را ندارد . زیرا میزان فیبر آن تقلیل میابد .

حبوبات
حبوبات نه تنها منبع خوب فیبر هستند , سرشار از آهن و پروتئین می باشند که این دو جز برای سلامتی و رشد کودک ضروری است . یک لیوان از حبوبات پخته شده حاوی ۱۴ گرم فیبر است .

هلو
هلو تازه و یا برگ هلو نیز سرشار از فیبر است .

انجیر
انجیر باعث تشکیل مدفوعی نرم تر است . انجیر یکی از موثرترین میوه ها برای درمان یبوست در کودکان است .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

درمان خانگی یبوست

درمان خانگی یبوست

درمان خانگی یبوست با ۱۱ ماده غذایی خوراکی‌های سالمی که به سلامت دستگاه گوارش کمک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *