درمان دیابت نوع 2 با ویتامین C
درمان دیابت نوع 2 با ویتامین C

درمان دیابت نوع ۲ با ویتامین C

 درمان دیابت نوع ۲ با ویتامین C

درمان دیابت نوع ۲ با ویتامین C | کمبود ویتامین C برای دیابتی ها خطرناک است .
کمبود ویتامین C به نام بیماری آسکوروی شناخته می شود . این بیماری علائمی چون خونریزی لثه ها و افسردگی دارد . متاسفانه شیوع این بیماری در افراد مبتلا به دیابت نیز شایع است و در افراد دیابتی زخم ها به ویژه زخم های اندام انتهایی و پاها به کندی بهبود میابند . در صورتی بهبود زخم ها به خوبی صورت نگیرد , بافت از بین می رود و پزشک مجبور به قطع عضو است . قطع عضو به ویژه در نواحی پا در دیابتی ها بسیار شایع است .

در این بین افراد دیابتی سیگاری , سالمند , الکلی و فقیر بیشتر در معرض کمبود ویتامین C می باشند .

درمان دیابت نوع 2 با ویتامین C
درمان دیابت نوع ۲ با ویتامین C

دیابت نوع ۲ بیماری مزمن تمدن است که در صورت عدم کنترل دقیق و به موقع پیامدهای خطرناکی برای سلامتی فرد خواهد داشت . این بیماری با میزان قند خون بالا و التهاب مزمن همراه است که در نهایت باعث ابتلای فرد به سایر بیماری های مزمن نظیر بیماری های قلبی , کبد چرب و چاقی می گردد .

طبق مطالعات انجام شده ویتامین درمانی با ویتامین C در افراد دیابتی به کاهش چشمگیر قند خون می انجامد . همچنین میزان هموگلوبین گلیکوزیله در این افراد تا حد زیادی کاهش میابد .

میزان نیاز به ویتامین C در افراد دیابتی بیشتر از افراد سالم است . و این به علت وجود رادیکال های آزاد بیشتر در بدن این افراد است . به همین دلیل توصیه می شود این بیماران از منابع طبیعی ویتامین C برای حفظ سلامت خود بهره مند شوند . منابع غنی از این ویتامین عبارتند از : مرکبات شامل پرتقال , نارنگی , لیمو ؛ گوجه فرنگی ؛ خانواده کلم ها شامل کلم بروکلی , کلم پیچ , گل کلم ؛ کیوی ؛ طالبی ؛ خربزه ؛ فلفل دلمه ای ؛ آناناس ؛ سیب زمینی ؛ اسفناج .

مصرف مکمل های تغذیه ای ویتامین C نیز به اندازه منابع طبیعی در کاهش قند خون و هموگلوبین گلیکوزیله موثر است . کما اینکه نسبت به داروهای شیمیایی ارزان تر و ایمن تر است . البته توصیه می شود حتما با مشورت پزشک از مکمل های ویتامین c بهره مند شوید .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

ديابت و ويتامين B12

دیابت و ویتامین B12

دیابت و ویتامین B12 | با مصرف این ویتامین دیابت را ضربه فنی کنید! کمبود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *