درمان بی اشتهایی |با بی اشتهایی خداحافظی کنید!
درمان بی اشتهایی |با بی اشتهایی خداحافظی کنید!

درمان بی اشتهایی |با بی اشتهایی خداحافظی کنید!

درمان بی اشتهایی |با بی اشتهایی خداحافظی کنید !

درمان بی اشتهایی – برای رفع بی اشتهایی چه بخوریم ؟

کاهش تمایل و رغبت به غذا خوردن , بی اشتهایی تلقی می شود . اشتها ممکن است در اثر عواملی چون بیماری , اختلالات روحی مانند افسردگی و اضطراب , مصرف برخی داروها و … کاهش یابد . بیماری های مزمنی چون بیماری های تنفسی , بیماری کبدی و یا کلیوی , HIV , سرطان ها و یا هیپوتیروئیدیسم ( کم کاری تیروئید ) نیز باعث کاهش اشتها و کاهش وزن می شوند .

غذاهای غنی از پروتئین
محصولات لبنی مانند شیر ع ماست , پنیر و بستنی با توجه به بافت نرم داشتن و راحت بلعیده شدن به افراد کم اشتها توصیه می شود . همچنین این موادغذایی سرشار از پروتئین ها هستند . در صورتی که با کمی سلیقه معجون و یا اسموتی های خانگی درست کنید به راحتی می توانید میزان بالایی پروتئین و کالری دریافت کنید . اضافه کردن کمی بستنی , پودر شیر خشک و مغزهای آسیاب شده آمینواسیدهای ضروری را برای شما تامین می کند , کما اینکه خوردن این معجون راحت است و نیازی به جویدن ندارد .

غذاها را آسیاب کنید .
برای افرادی که دچار کم اشتهایی ناشی از بیماری و مصرف دارو دارند , جویدن و عمل بلع ممکن است با سختی همراه باشد . به همین علت بهتر است از موادغذایی با بافت نرم مانند سیب زمینی پخته , برنج کته , سبزیجات پخته له شده و … استفاده شود . توصیه می شود از ادویه ها و گیاهان تازه برای خوش طعم شدن آن ها اشتفاده کنید .

 

 

درمان بی اشتهایی |با بی اشتهایی خداحافظی کنید!
درمان بی اشتهایی |با بی اشتهایی خداحافظی کنید!

 

 

به میزان کافی آب و مایعات دریافت کنید .
بیشتر افرادی که دچار کم اشتهایی می شوند , حالت تعوغ و استفراغ را نیز تجربه می کنند . به همین دلیل حتما می بایستی به میزان کافی آب و مایعات دریافت کنند تا از دهیدراته شدن (کم آب شدن ) بدن جلوگیری شود . آبمیوه طبیعی , دمنوش های گیاهی , شیر و اب طعم دار از بهترین نوشیدنی ها برای تامین اب مورد نیاز و تامین موادمغذی می باشند .

دمای غذا
برای افراد کم اشتها دمای متعادل و تقریبا سرد غذا مطبوع است , و کمتر تحریک کننده توع است .

حجم غذا
بهتر است تعداد وعده های بیشتر و حجم وعده ها کوچک باشد .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

بی اشتهایی عصبی

بی اشتهایی عصبی

بی اشتهایی عصبی نفرت از وضعیت جسمانی خود و تصور چاق بودن در حالی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *