تغذيه در ماه پنجم بارداري
تغذيه در ماه پنجم بارداري

تغذیه در ماه پنجم بارداری

تغذیه در ماه پنجم بارداری

مادر شدن یکی از بهترین و شیرین ترین تجربه های زندگی هر زنی است. برای همه مادران این الزامی است که رژیم غذایی سالم و مغذی در دروان بارداری داشته باشند.

با ورود به سه ماهه دوم بارداری, بدن مادر دچار تغییرات قابل توجهی می شود. با شروع این تغییرات نیاز به مواد مغذی نیز در مادر بیشتر خواهد شد.

سه ماهه دوم, ماه پنجم بارداری اشتهای مادر دیگر مثل قبل نیست و افزایش می یابد. اما باید توجه کنید که به علت اشتها و ولع به غذا خوردن دچار پرخوری نشوید و غذاهای ناسالم و پرکالری نخورید.

۱٫ به اندازه کافی مایعات دریافت کنید.
به اندازه کافی در طول روز آب و مایعات بنوشید. شما باید از دو نفر مراقبت کنید یکی خودتان و دیگری جنین‌تان. نوشیدن کافی آب مانع از ایجاد یبوست و کمک کننده به دفع مدفوع است. همچنین علاوه بر آب می توانید شیر, آبمیوه های طبیعی بنوشید. شیر حاوی پروتئین و کلسیم است که به تجکیم استخوان های جنینی کمک می کند.

تغذیه در ماه پنجم بارداری
تغذیه در ماه پنجم بارداری

۲٫ پروتئین
پروتئین برای تشکیل بافت های جنینی لازم است. پروتئین یکی از اصلی ترین درشت مغذی های ضروری برای دوران جنینی است. عضلات, پوست, مغزها, اندام های داخلی بدن برای رشد به پروتئین احتیاج دارند. تخم مرغ, گوشت, مرغ و ماهی بهترین منابع پروتئینی هستند.

۳٫سبزیجات و میوه
به اندازه کافی از این دو گروه غذایی دریافت داشته باشید. میوه و سبزی منبع بسیار خوب فیبر, املاح معدنی و ویتامین ها هستند. به اندازه کافی از آن ها در رزیم غذایی خود دریافت داشته باشید. سبزیجات برگ سبز تیره منابع بسیار خوب منیزیم, ویتامین K هستند.

۴٫ غلات کامل سبوس دار
حتما بخش بیشتری از غلات مصرفی خود را به غلات سبوس دار اختصاص دهید. سبوس حاوی فیبر, ویتامین های گروه ب و منیزیم است. و همچنین به دفع بهتر مدفوع و رفع یبوست کمک می کند.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

doctormovahed.com ادویه های مجاز در بارداری

ادویه های مجاز در بارداری مجاز به مصرف کدام ادویه در بارداری هستم؟

ادویه های مجاز در بارداری چیست؟ ادویه های مجاز در بارداری که میتوان با خیال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *