برای جوان ماندن چه باید کرد؟
برای جوان ماندن چه باید کرد؟

برای جوان ماندن چه باید کرد؟

برای جوان ماندن چه باید کرد؟

 

برای جوان ماندن چه باید کرد؟
مطالعات اخیر نشان داده اند که ترکیبات آنتی اکسیدانی مشخصی در غذاها , پوست را در برابر آسیب های مختلف مانند نور آفتاب که منجر به چروک می شود ,, محافظت می کنند . همچنین موجب کاهش التهاب در بدن می شوند که بدین وسیله نیز باعث شادابی پوست می باشند .

خانواده توت ها
توت ها از شگفت انگیزترین میوه ها برای حفظ سلامت پوست می باشند . سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیب های گیاهی فعال هستند و میزان کمی قند دارند , بهه همین دلیل حتی افراد دیابتی نیز می توانند بدون نگرانی توت را به راحتی مصرف کنند . همچنین توت ها سرشار از فیبر می باشند که موجب ثبات سطح قند خون و پاکسازی دستگاه گوارش است . آنتی اکسیدان های آن , بافت های بدن را در برابر آسیب های رادیکال های آزاد محافظت می کنند.

آووکادو
چربی از اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده بافت پوست می باشد . آووکادو سرشار از چربی های مفید و غیر اشباع است . همچنین آووکادو حاوی مقادیر زیادی فولاتت است که موجب پایین نگه داشتن سطح هموسیستئین خون می گردد . هموسیستئین نوعی پروتئین است که تجمع آن در بافت باعث آسیب است .

 

 

برای جوان ماندن چه باید کرد؟
برای جوان ماندن چه باید کرد؟

 

 

روغن ماهی
از دیگر موادغذایی غنی از چربی های مفید ماهی ها می باشند .در رژیم غذایی مدرن متاسفانه میزان ویتامین D و چربی های مفید و غیر اشباع بسیار کم است . دریافت پایین این دو ماده مغذی ضروری باعث پیری و چروکی پوست , و افزایش خطر ابتلا به بیماری های آرتریت , بیماری های قلبی و افسردگی می گردد .

گوشت قرمز
گوشت قرمز نیز از دیگر موادغذایی مناسب برای حفظ سلامت و جوانی پوست است . برخی افراد با حذف گوشت قرمز تصور می کنند به نفع سلامتی خود کاری کرده اند! در حالی در صورتی که دام تغذیه مناسبی داشته باشد , گوشتش حاوی مقادیر قابل قبول اسیدچرب ضروری امگا-۳ است . همچنین گوشت قرمز حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند Q10 , کارنیتین و لینولئیک اسید است . این ترکیبات موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شوند .

 

 

برای محافظت از پوست بهتر است رزیم غذایی حاوی موادغذایی بالا داشته باشید و از غذاهای آماده دوری کنید .

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *