باورهای غلط درمورد دیابت
باورهای غلط درمورد دیابت

باورهای غلط درمورد دیابت

باورهای غلط درمورد دیابت

ترس ها و نگرانی در مورد دیابت نوع ۲ و عوارض آن بر زندگی فرد کاملا طبیعی است. در این پست برخی از نگرش های غلط به دیابت را بیان کرده ام:

در حقیقت ۴۶ درصد افراد مبتلا به دیابت دچار مشکلات روحی مانند استرس, نگرانی در مورد قند خون, افسردگی, ناامیدی و بی انگیزگی می شوند.

باور غلط یک: یک سری غذاها بر من حرام است!
در واقع در رژیم دیابتی هیچ ماده غذایی به طور مطلق ممنوع نداریم. بلکه با تنظیم رژیم تنها مقدار خوردن را مشخص می کنیم. شما می توانید از هر ماده غذایی که دوست دارید میل کنید اما حجم مصرفی آن مهم است و نباید افراط شود که روی قند خون قطعا اثر منفی دارد.

باور غلط دو: من حتما پا یا بینایی خود را از دست خواهم داد!
هرگز! عدم کنترل صحیح دیابت در دراز مدت اینچنین اثرات مخربی بر سلامتی خواهند داشت. در صورتی که با رعایت رژیم دیابتی قند خون خود را در محدوده طبیعی نگه دارید و به صورت منظم تحت نظر پزشک باشید و وزن خود را کنترل کنید. هرگز اثر مخربی برای سلامتی شما نخواهد داشت.

باورهای غلط درمورد دیابت
باورهای غلط درمورد دیابت

باور غلط سه: به دیابت که فکر می کنم اعصابم بهم می ریزد!
دیابت نیز مانند هر بیماری مزمن دیگر در صورتی که به درستی کنترل شود هیچ نگرانی ندارد. اگر دو اصل مهم را به خوبی رعایت کنید: رژیم غذایی و فعالیت بدنی.

باور غلط چهار: دیابت کشنده است.
همانطور که بالاتر اشاره شد دیابت بیماری مزمنی است که نیاز به کنترل و پایش دارد. در صورت مدیریت صحیح رژیم غذایی, میزان قند خون, انجام ورزش و کنترل وزن دیابت به خوبی تحت کنترل قرار می گیرد و کیفیت و کمیت زندگی او تغییری نمی کند. پرخوری و ولع زیاد به شیرینی ها یکی از رفتارهای بد دیابتی ها است که کنترل دیابت را سخت می کند. پس بهتر است زیر نظر مشاور تغذیه فول دیابت را شکست دهید.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

شمارش کربوهیدرات ها برای مدیریت دیابت

شمارش کربوهیدرات ها برای مدیریت دیابت

شمارش کربوهیدرات ها برای مدیریت دیابت بیماری دیابت, از بیماری های رایج متابولیکی امروزی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *