چرا چاق نمیشوم؟ - چرا برخي از افراد هر چقدر ميخورند چاق نميشوند؟؟؟
چرا چاق نمیشوم؟ - چرا برخي از افراد هر چقدر ميخورند چاق نميشوند؟؟؟

چرا چاق نمیشوم؟ چرا برخی از افراد هر چقدر میخورند چاق نمیشوند؟

چرا چاق نمیشوم؟

چرا برخی از افراد هر چقدر میخورند چاق نمیشوند؟

چرا چاق نمیشوم؟ چرا من لاغرم؟ چی بخورم چاق بشم ؟

با اینکه چاقی و اضافه وزن باعث ابتلا به بیماری ها و اختلالات مختلف است ولی وزن پایین و لاغری شدید خطرات بسیار بیشتری نسبت به چاقی به همراه دارد.
کلیدی ترین راه برای افزایش وزن , دریافت کالری بیشتر از حد مورد نیاز است . کالری اضافی در بدن به چربی و عضله تبدیل می شود.

چرا چاق نمیشوم؟ - چرا برخی از افراد هر چقدر میخورند چاق نمیشوند؟؟؟
چرا چاق نمیشوم؟ – چرا برخی از افراد هر چقدر میخورند چاق نمیشوند؟؟؟

علل عدم وزن گیری

همه چی میخورم ولی چرا چاق نمیشوم؟ !!!

ممکن است غذاهایی با حجم زیاد و کالری کم دریافت می کنید : میوه , سبزی , آش و سوپ , سالاد و از این قبیل غذاها کالری بسیار کم ولی حجم بالا دارند و بسیار سیر کننده می باشند. برای افزایش وزن و رسیدن به وزن ایده آل بهتر است مواد غذایی پرکالری و مغذی را در برنامه غذایی خود اضافه کنید . غلات کامل و سبوس دار , مغزها ( گردو , پسته , فندق ع بادام و … ) , دانه ها ( آفتابگردان , کتان و … ) , شیر و لبنیات , گوشت ها و چربی های مفید مانند روغن زیتون , روغن نارگیل , روغن آووکادو و … از دسته موادغذایی با کالری بالا و سرشار از ریزمغذی های ضروری برای بدن می باشند.
البته توجه داشته باشید که دریافت کالری بیشتر به هر قیمتی درست نست! شاید با دریافت غذاهای پرچرب , فست فود و جانک فود ها ( چیپس و پفک ) به وزن ایده آل خود برسید , ولی این قبیل مواد خوراکی مشکلات سلامتی برای شما پدید می آورند.
در صورتی که اشتها کافی برای دریافت کالری بیشتر را ندارید میتوانید کالری خود را بنوشید! شیرموز به همراه پودر نارگیل و کنجد و انواع مغزها کالری بالایی دارد, بسیار مغذی است و به راحتی قابل دریافت است! از این قبیل نوشیدنی ها و اسموتی ها برای خود درست کنید .
به سوپ خود به جای آب ؛ شیر , کره و خامه اضافه کنید.

ممکن است حتی کمتر از کالری مورد نیاز بدن تان غذا می خورید : به همین جهت است که توصیه می کنیم برای داشتن برنامه اصولی افزایش وزن حتما با یک متخصص تغذیه مشاوره داشته باشید تا میزان کالری مورد نیاز و میزان افزایش وزن مناسب را برایتان مشخص کند.

ورزش و افزایش وزن : ورزش های شدید و استقامتی کالری زیادی می سوزانند و برای افراد لاغر توصیه نمی شوند. بهتر است ورزش های مقاومتی به همراه رژیم افزایش وزن داشته باشید تا کالری اضافی با ورزش کردن به عضلات تبدیل شود.

ژنتیک : در کنار علل تغذیه ای , سبک زندگی و ورزش , ژنتیک نیز عامل مهمی در ساختار بدنی به شمار می رود. البته این عامل همچنان نا شناخته است و مطالعات بسیاری نیاز دارد تا روشن یشود که چرا در شرایط یکسان چرا برخی افراد نسبت به سایرین به راحتی وزن گیری دارنند. اگرچه نظریه ای وجود دارد که هر چه سطح هورمون رشد در افراد بالاتر باشد؛ موجب افزایش سوخت انرژی و لاغری بیشتر می شود.

علل پزشکی : در صورتی که وزن گیری شما با اختلال روبرو است حتما با پزشک خود ملاقات کنید. ابتلا به دیابت , پرکاری تیروئید ,متابولیسم بالا , اختلالات مزمن هضم و جذب ممکن است باعث عدم وزن گیری باشند.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

وقتی وزن پایین نمی اید

وقتی وزن پایین نمی اید

وقتی وزن پایین نمی اید   وقتی وزن پایین نمی اید – موانع کاهش وزن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *