میان وعده مناسب افراد دیابتی
میان وعده مناسب افراد دیابتی

میان وعده مناسب افراد دیابتی

میان وعده مناسب افراد دیابتی

رژیم غذایی افراد دیابتی برای کنترل و مدیریت قند خون بسیار پر اهمیّت است. این افراد باید در طول روز در فواصل مشخص با توجه به دریافت دارو یا انسولین مقدار غذای مشخصی را دریافت کنند تا دچار افت قند خون (هیپوگلیسمی) نشوند.
زیرا در صورت افت قند خون, علاوه بر اثرات منفی روی سلامتی, پس از آن فرد مجبور است برای متعادل سازی میزان قند خون غذای زیادی بخورد و دچار پرخوری می شود. همین امر باعث اضافه وزن و سخت تر شدن مدیریت دیابت می شود.

میان وعده افراد مبتلا به دیابت باید حاوی کربوهیدرات, پروتئین و تا حدی چربی باشد. ترکیب مناسب این سه درشت مغذی موجب تنظیم قند خون و کاهش سرعت هضم می شود.

میان وعده هایی که می توانید دریافت کنید عبارتند از:

مغزهای خام
گردو, پسته, فندق, بادام؛ سرشار از پروتئین, فیبر و چربی های سالم هستند. گردو حاوی اسید چرب امگا۳ و امگا۶ است. البته نباید در مصرف آن ها زیاده روی کنید.

میان وعده مناسب افراد دیابتی
میان وعده مناسب افراد دیابتی

سیب
سیب شیرین رسیده و یا گلابی بهترین میوه برای افراد دیابتی است. علاوه بر کنترل قند خون موجب حفظ سلامتی شما نیز می شود. سیب حلوی فیبر است که اشتهای شما را نیز کاهش می دهد.

توت
میوه مناسب بعدی توت است. انواع توت سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند و همچنین به کنترل قند خون کمک می کنند.

لقمه خانگی
یکی از بهترین میان وعده ها لقمه خانگی است. از قدیمی ترین لقمه های خانگی نان پنیر و گردو یا سبزی خوردن است. این ترکیب به کنترل اشتها و تنظیم قند خون شما کمک فراوانی می کند.

ماست
ماست یک میان وعده عالی برای افراد دیابتی است. شما میتوانید گردو, مویز, نعناع و پونه به آن اضافه کنید و در میان وعده عصر خود آن را میل کنید.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

برنامه غذایی هفتگی دیابتی ها

برنامه غذایی هفتگی دیابتی ها

برنامه غذایی هفتگی دیابتی ها رژیم غذایی دیابتی سخت و خسته کننده نیست. با راهکارهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *