برنامه غذایی هفتگی دیابتی ها
برنامه غذایی هفتگی دیابتی ها

لیست غذای دیابتی ها

لیست غذای دیابتی ها

غذاهای خوب و بد برای دیابت نوع ۲
رژیم غذایی و غذاهای دریافتی کلید اصلی کنترل دیابت است. دیابت نوع ۲ رابطه تنگاتنگی با اضافه وزن, کالری دریافتی و برنامه غذایی دارد.

یکی از اصول کنترل قند خون بالا در افراد دیابتی این است که وعده های غذایی مخلوط از پروتئین, کربوهیدرات و چربی داشته باشید. تحریک انسولین بیشتر وابسته به کربوهیدرات دریافتی است در صورتی که کربوهیدرات همراه با چربی و پروتئین شود قند خون به آرامی بالا می رود و در نتیجه ترشج انسولین کمتر می شود. در بیماری دیابت نوع ۲ در روند ترشح انسولین و یا گیرنده های سلولی انسولین اختلال وجود دارد. با این راهکار رژیمی به خوبی می توان قند خون را در محدوده طبیعی نگه داشت.

 

 

لیست غذای دیابتی ها
لیست غذای دیابتی ها

سبوس, فیبر
سعی کنید نان و غلات سفید مانند نان تست, نان لواش کمتر مصرف کنید. این ها از آرد سفید فاقد سبوس تهیه شده اند که باعث ناگهانی بالا رفتن قند خون می شوند در حالی که مواد غذایی حاوی سبوس به دلیل محتوی فیبری آن قند خون به آرامی بالا می رود. نوسانات شدید قند خون در افراد دیابتی بسیار مضر است و بهتر است این افراد قند خون خود را در محدوده نگه دارند.

اسفناج و پرتقال
میزان ویتامین ث در افراد دیابتی با سن بالا بین ۴۰ تا ۷۵ سال بسیار پایین است. ویتامین ث نقش آنتی اکسیدانی بسیار قوی دارد و التهاب را در بدن این افراد کاهش می دهد. توت فرنگی, فلفل دلمه ای, مرکبات از دیگر منابع ویتامین ث می باشند.

ادویه را به غذای خود اضافه کنید.
مطالعات مختلف نشان داده اند که ادویه هایی مثل زردچوبه, دارچین به کاهش قند خون کمک می کنند. توصیه می کنیم در حد اعتدال و اگر حساسیت خاصی ندارید این گونه ادویه های معجزه آسا را در کنار رعایت های رژیمی, استفاده کنید و به کنترل قند خون و حفظ سلامتی خود کمک کنید.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

میان وعده مناسب افراد دیابتی

میان وعده مناسب افراد دیابتی

میان وعده مناسب افراد دیابتی رژیم غذایی افراد دیابتی برای کنترل و مدیریت قند خون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *