غذا نخوردن در سه ماه اول بارداری
غذا نخوردن در سه ماه اول بارداری

غذا نخوردن در سه ماه اول بارداری

غذا نخوردن در سه ماه اول بارداری

آیا غذانخوردن مادر در اوایل بارداری به ضرر جنین است؟

سه ماهه اول بارداری؛ آغاز مادری و شیرینی های آن است که تهوع صبحگاهی و بی اشتهایی ممکن است آن را به دوره ای سخت برای مادران تبدیل کند.

باید بدانید که تغذیه شما به خصوص در سه ماهه اول بارداری در سلامت جنین بسیار موثر است. جنین برای رشد و تکامل, تمایز سلول و بافت ها به مواد مغذی که مادر از رژیم غذایی دریافت می کند, نیاز دارد.

میزان وزن گیری در سه ماهه نخست بارداری
در سه ماهه اول میزان وزن گیری مادر در حدود ۱ تا ۲٫۵ کیلوگرم باید باشد. البته ممکن است به علت تغییرات هورمونی و عدم سازگاری بدن, اشتهای کافی برای غذا خوردن را نداشته باشید. در نتیجه خیلی نگران میزان افزایش وزن خود نباشید زیرا با ورود به سه ماهه دوم و رفع حالت تهوع, اشتهای کافی برای غذاخوردن را خواهید داشت و در هفته نیم کیلوگرم وزن می گیرید.

 

غذا نخوردن در سه ماه اول بارداری
غذا نخوردن در سه ماه اول بارداری

 

 

تهوع صبحگاهی
از هفته پنجم بارداری با تغییرات هورمونی و افزایش سطح هورمون استروژن و پروژسترون در خون حالت تهوع و استفراغ در برخی خانم ها پدیدار می شود. این تهوع در صبح به دلیل افت قند خون بسیار بیشتر است. خوردن یک تکه نان, بیسکوئیت, کمی انجیر یا یک قاشق شیره انگور در تختخواب پیش از برخواستن؛ با تنظیم قند خون, به کاهش تهوع صبحگاهی کمک شایانی می کند.

تغذیه بارداری
حتما با کمک یک مشاور تغذیه رژیم بارداری داشته باشید تا با وجود تهوع, مواد مغذی ضروری به ویژه پروتئین را به اندازه کافی دریافت کنید. از همه گروه های غذایی به ویژه پروتئین و لبنیات در روز دریافت داشته باشید.

میزان کالری مورد نیاز روزانه
در سه ماهه اول بارداری تغییری در میزان دریافت کالری صورت نمی گیرد. مادر باید از مواد مغذی و مقوی بیشتر دریافت کند و مصرف مواد غذایی پرکالری اما فاقد مواد غذایی را محدود کند.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

تغذیه سه ماهه اول بارداری

تغذیه سه ماهه اول بارداری

تغذیه سه ماهه اول بارداری بهترین تغذیه درسه ماهه ی اول بارداری دوران بارداری با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *