روغن ماهی و دیابت
روغن ماهی و دیابت

روغن ماهی و دیابت

روغن ماهی و دیابت

چربی امگا۳ موجود در روغن ماهی موجب پیشگیری از آسیب نوروپاتی دیابت می گردد . تقریبا نیمی از مبتلایان به دیابت دچار نوروپاتی هستند که بسیار دردناک می باشد و درمان موثری ندارد .

نوروپاتی دیابتی
سوزن سوزن شدن و گرفتگی دست و پاها از اولین نشانه های آسیب اعصاب در افراد دیابتی است که موقتی می باشد و متناوب رخ می دهد . به طور متوسط افراد دیابتی پس از ۱۰ تا ۲۰ از شروع این بیماری دچار آسیب به اعصاب می شوند . البته برخی از مبتلایان به دلیل عدم کنترل درست دیابت زودتر دچار این بیماری می شوند .

نوروپاتی دیابتی به معنی اختلال در عملکرد اعصاب محیطی بدن است . انتقال پیام های عصبی بین مغز یا نخاع , و اندام های مختلف توسط اعصاب محیطی صورت می گیرد .

آسیب عصبی دیابت باعث اختلال در عملکرد دستگاه گوارش , قلب , کلیه و مثانه , قدرت جنسی می شود . در برخی افراد دیابتی حتی ضعف عضلانی و حرکتی نیز مشاهده می گردد .

روغن ماهی و دیابت
روغن ماهی و دیابت

قند خون بالا در افراد مبتلا به دیابت یکی اصلی ترین عوامل اسیب به اعصاب محیطی است . بنابراین یکی از راه های درمانی ساده اما بسیار موثر کنترل و کاهش قند خون است . همچنین مطالعات اخیر نشان داده اند که روغن ماهی به ترمیم اعصاب آسیب دیده در افراد دیابتی کمک می کند .

عدم کنترل نوروپاتی دیابتی باعث بروز زخم در نواحی انتهایی به ویژه پا و حتی قطع پا ( آمپوته شدن ) می شود .

تحقیقات مختلف نشان داده اند که اسید چرب امگا۳ به واسطه خاصیت ضد التهابی قوی , در درمان چاقی , کبدچرب و بهبود عملکرد کبد و کنترل قند خون موثر است . افراد دیابتی می توانند با اضافه کردن غذاهای دریایی به رژیم غذایی خود , بیماری خود را به خوبی کنترل و از آسیب اعصاب پیشگیری کنند .
توصیه می شود مصرف مکمل روغن ماهی و امگا۳ با مشورت متخصص تغذیه صورت گیرد .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

کنترل دیابت نوع دوم

کنترل دیابت نوع دوم

کنترل دیابت نوع دوم با کنترل صحیح دیابت کیفیت زندگی خود را بالا ببرید. دیابت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *