رابطه بین سزارین و چاقی کودکان
رابطه بین سزارین و چاقی کودکان

رابطه بین سزارین و چاقی کودکان

رابطه بین سزارین و چاقی کودکان

رابطه بین سزارین و چاقی کودکان

پروبیوتیک ها میکروارگانیسم های مفیدی هستند که در دستگاه گوارش و روده انسان زندگی می کنند . پروبیوتیک در مکمل های تغذیه ای و موادغذایی تخمیر شده نیز یافت می شود که مصرف آن موجب تعادل جمعیت میکروبی در دستگاه گوارش می گردد . مطالعات مختلفی انجام شده و نتایح آن ها دال بر تاثیر پروبیوتیک بر کاهش وزن و کاهش توده چربی بدن است . نشان داده شده است که این باکتری ها در تنظیم وزن موثرند .

جنین به هنگام تولد بخشی از پروبیوتیک خود را از بدن مادر دریافت می کند . که میزان آن در زایمان سزارین بسیار کم است .

نوزادان سزارین در بزرگسالی بیشتر در معرض ابتلا به چاقی و اضافه وزن می باشند .

نوزادانی که با جراحی سزارین متولد می شوند متاسفانه پروبیوتیک کمتری از مادر دریافت می کنند که ممکن است این نکته در بزرگسالی بر وزن آن ها موثر واقع شود .

 

 

 

رابطه بین سزارین و چاقی کودکان
رابطه بین سزارین و چاقی کودکان

 

 

طبق مطالعات انجام شده با اعمال تمام فاکتورهایی نظیر سن , نژاد , وزن پیش از بارداری , میزان وزن گیری دوران بارداری مادر و وزن هنگام تولد نوزاد ؛ نوزادان سزارینی ۴۰% بیشتر از کودکانی که به صورت طبیعی متولد شده اند , در معرض اضافه وزن و چاقی می باشند . در صورتی که مادر نیز چاق باشد این احتمال افزایش میابد .

نتایج تحقیقات بسیار شگفت انگیز بوده است . تفاوت فلور میکروبی ( جمعیت میکروبی ) که نوزاد در زایمان طبیعی و یا زایمان سزارین از مادر می گیرد , متفاوت است .
این جمعیت میکروبی برای نوزاد فواید سلامتی بسیاری دارد . افزایش قدرت سیستم ایمنی نوزاد و تقویت متابولیسم او از جمله تاثیرات پروبیوتیک به ارث برده از مادر به هنگام زایمان است .

زایمان سزارین باعث کاهش دریافت این پروبیوتیک ها از مادر می شود و پیامد آن ممکن است اضافه وزن وچاقی در دوران بزرگسالی باشد .

توصیه مهم و جدی ما آن است که مادران پیش از بارداری سلامت خود را پایش کنند تا از هر نظر سالم باشند . سلامت دستگاه گوارش و تعادل جمعیت میکروبی روده از عوامل موثر بر کنترل وزن نوزاد در دوران نوجوانی و بزرگسالی می باشد .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

doctormovahed.com ادویه های مجاز در بارداری

ادویه های مجاز در بارداری مجاز به مصرف کدام ادویه در بارداری هستم؟

ادویه های مجاز در بارداری چیست؟ ادویه های مجاز در بارداری که میتوان با خیال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *