درمان کبد چرب گرید 2 با تغییر رژیم غذایی
درمان کبد چرب گرید 2 با تغییر رژیم غذایی

درمان کبد چرب گرید ۲ با تغییر رژیم غذایی

درمان کبد چرب گرید ۲ با تغییر رژیم غذایی

درمان کبد چرب گرید ۲

بیماری کبد چربی غیر الکلی از بیماری های مدرن شایع امروزی است که ۳۰ -۲۰ درصد جامعه را گریبان گیر کرده است . و این آمار متاسفانه رو به افزایش است . این به ان علت است که گاهی این بیماری علائم چندانی در فرد ندارد و فرد تا تخریب بخشی از بافت کبد از بیماری خود اطلاعی ندارد .

همچنین ابتلا به کبد چرب باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع ۲ می گردد.

پیروی از رژیم غذایی کم کربوهیدرات برای درمان کبد چرب بسیار موثر است . توصیه های گفته شده در این مقاله به بهبود و درمان کبد چرب غیر الکلی کمک به سزایی دارد .

 

درمان کبد چرب گرید 2 با تغییر رژیم غذایی
درمان کبد چرب گرید ۲ با تغییر رژیم غذایی

 

 

 

کربوهیدرات کمتر دریافت کنید .
نتیجه رژیم غذایی ناسالم , کبد چرب است . بدترین دشمنان کبد شکر و آرد سفید هستند که باید تا حد امکان از برنامه غذایی حذف شوند . کبد کربوهیدرات اضافی را به چربی تبدیل کرده و در خود ذخیره می کند . نان سفید , پاستا , برنج , انواع کیک ها , شکلات و شیرینی ها باید برای حفظ سلامت کبد از برنامه غذایی حذف گردند .

 

الکل ممنوع !
نوشیدن الکل یکی از علل اصلی ابتلا به کبد چرب است . الکل باعث التهاب در کبد و تخریب سلول های کبدی است .

 

سبزیجات , پروتئین و چربی های مفید بیشتر بخورید !
سبزیجات خام و میوه ها از قوی ترین مواد غذایی طبیعی برای درمان کبد می باشند . این عذاهای خام به پاکسازی و تقویت فیلتراسیون کبدی کمک می کنند . به این ترتیب توان کبد برای دفع سموم و چربی های اضافی از بدن افزایش میابد . کبد سموم و مواد زائد را از جریان خون به دام می اندازد و از طریق دستگاه گوارش و صفرا دفع می کند . آب سبزیجات تازه برای پاکسازی کبد بسیار موثر است .

 

پروتئین یکی از درشت مغذی های مهم و اساسی برای تنظیم و کنترل قند خون است . دریافت کافی مواد غذایی پر پروتئین موجب کاهش توده چربی به ویژه در نواحی مرکزی بدن , و کاهش پرخوری می شود . بهترین منابع پروتئینی عبارتند از آجیل , حبوبات , تخم مرغ , گوشت و ماهی .

 

دریافت چربی های مضر و اشباع را از رزیم خود حذف کنید . روغن زیتون ع روغن کنجد , روغن نارگیل و انواع روغن دانه ها از چربی های مفید هستند که علاوه بر تامین اسیدچرب های ضروری , حاوی آنتی اکسیدان های قوی نیز می باشند .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

رژیم غذایی کبد چرب گرید 2

رژیم غذایی کبد چرب گرید ۲

رژیم غذایی کبد چرب گرید ۲ بیماری کبد چرب که ناشی از سبک زندگی ناسالم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *