درمان جديد ديابت
درمان جديد ديابت

درمان جدید دیابت

درمان جدید دیابت متناسب با سطح قند خون

ممکن است نیاز به تغییر روش های درمانی بیماری دیابت داشته باشید در این مقاله به آن پرداخته ایم.

علت های مختلفی وجود دارد که ممکن است نیاز باشد روش درمانی دیابت را تغییر دهید. برنامه درمانی و داروهای دریافتی برای کنترل هرچه بهتر بیماری و سطح قند خون است و از بروز عوارض ناشی از قند خون بالا مانند نوروپاتی و پای دیابتی جلوگیری می کند.

چرا در دیابت نیاز به تغییر روش درمان است؟

هموگلوبین A1C بیش از حد طبیعی است. تست این نوع هموگلوبین در افراد دیابتی باید هر سه ماه انجام گیرد و میزان قند متوسط در این دوره نشان دهنده میزان موفقیت شما در کنترل قند خون است.

تست خون در منزل, قند خون کمتر یا بیشتر از حد طبیعی را نشان می دهد. برخی مواقع سطح هموگلوبین A1C نرمال است اما سطح قند خون طبیعی نیست. که این حالت بسیار خطرناک است. پس اگر چنین وضعیتی دارید حتما با پزشک و مشاور تغذیه خود مطرح کنید.

درمان جدید دیابت
درمان جدید دیابت

در صورتی که میزان قند خون با دستگاه تست در منزل با میزان آن در آزمایشگاه خون متفاوت است به پزشک خود اطلاع دهید.

اگر دچار عوارض ناشی از دیابت شده اید؛ عوارضی مانند زخم پای دیابتی, مشکلات بینایی نشان دهنده عدم مدیریت و کنترل درست دیابت است. که حتما باید در روند درمان تجدید نظر شود.

دچار کاهش وزن شده اید. کاهش وزن آگاهانه به همراه رزیم غذایی صحیح و افزایش فعالیت بدنی البته به کنترل بهتر قند خون کمک می کند. اما در صورتی که فرد دیابت دچار کاهش وزن ناگهانی و ناخواسته شده باشد حتما باید با پزشک ملاقات کند.

استرس دارید. استرس ذهنی و جسمی باعث بروز پاسخ ستیز و گریز است که سطح قند خون را تحت تاثیر قرار می دهد. استرس باعث تغییر منفی سبک زندگی؛ اختلال خوردن, اختلال در خواب, ورزش نکردن و کاهش انرژی روزمره می شود.

دچار عوارض جانبی دارو شده اید. نفخ و گاز معده, عفونت های قارچی مجاری ادراری, تهوع و استفراغ برخی از نشانه های اثرات جانبی دارویی است که میگیرید. پس با پزشک خود درباره تغییر داروی مصرفی صحبت کنید.

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *