تغذیه سه ماهه اول بارداری
تغذیه سه ماهه اول بارداری

تغذیه سه ماهه اول بارداری

تغذیه سه ماهه اول بارداری

بهترین تغذیه درسه ماهه ی اول بارداری

دوران بارداری با همه سختی ها, یکی از شیرین ترین زمان ها در زندگی هر زنی است. با ایجاد نطفه در رحم مادر تغییرات فیزیولوژیک در جهت آماده سازی بدن برای حفظ جنین طی نه ماه ایجاد می شود. تغییرات هورمونی یکی از اصلی ترین تغییرات این دوران است. یک زندگی و یک حیات جدید در شما در حال شکل گیری است پس مهم است که برای حفظ این حیات تلاش کنید. اصلی ترین تلاش شما تغذیه مناسب در این دوران است. جنین برای تشکیل بافت ها و تمایز بافتی نیاز به مواد مغذی دارد که مادر با خوردن غذاهای سالم و مغذی می تواند این نیاز را تامین کند.

نیاز به کالری در سه ماهه اول بارداری با پیش از بارداری تفاوت چندانی ندارد و اگر مادر دچار کم وزنی و لاغری و یا در سن نوجوانی است باید زیر نظر مشاور تغذیه کالری بیشتری دریافت کند و وزن گیری داشته باشد. مادرانی که وزن نرمال دارند و یا دچار اضافه وزن هستند نیز باید به همان میزان قبل از بارداری کالری دریافت کنند. انتخاب های غذایی باید از مواد غذایی سالم و مغذی باشد.

تغذیه سه ماهه اول بارداری
تغذیه سه ماهه اول بارداری

در سه ماهه اول همانطور که گفته شد به علت تغییرات هورمونی بیشتر مادران دچار تهوع و بی اشتهایی می شوند. باید راهکارهای کاهش تهوع را به کار گیرید. در این دوره توجه داشته باشید که مهمترین زمان برای تشکیل بافت مغز و اعصاب جنین است. از همه گروه های غذایی دریافت کنید.

میوه و سبزی
این دو گروه علاوه بر محتوی ویتامین و املاح معدنی, حاوی فیبر نیز هستند که به رفع یبوست و تسهیل دفع کمک می کنند.

گروه گوشت ها به دلیل منبع غنی از پروتئین در بارداری به خصوص در سه ماهه اول بسیار مهم است. گوشت, تخم مرغ, مرغ و ماهی, انواع حبوبات مانند عدس, مغزهای خام بهترین منابع پروتئینی هستند.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

غذا نخوردن در سه ماه اول بارداری

غذا نخوردن در سه ماه اول بارداری

غذا نخوردن در سه ماه اول بارداری آیا غذانخوردن مادر در اوایل بارداری به ضرر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *