دیابتی ها چه بخورند
دیابتی ها چه بخورند

برنامه غذایی برای دیابتی ها

برنامه غذایی برای دیابتی ها | مایعات مناسب برای مبتلایان به دیابت
برای مدیریت و کنترل موفق دیابت نوع ۲, مقدار نوشیدنی های مصرفی به اندازه مواد غذایی جامد در رژیم غذایی مهم است. در این مقاله نوشیدنی های مفید و ممنوعه دیابت را معرفی کرده ایم.

آب
آب یکی از نوشیدنی هایی است که بدون هیچ نگرانی, با خیال راحت می توانید بنوشید. البته زیاده روی در نوشیدن آب اثرات منفی برای سلامتی دارد.

شیر
با اینکه شیر حاوی کربوهیدرات است اما چربی و پروتئین آن از بالا رفتن ناگهانی قند خون جلوگیری می کند. همچنین بدون هیچ شیرین کننده مصنوعی, حاوی میکرونوترینت های ضروری برای بدن است.

آب گوجه
نوشیدن یک لیوان آب گوجه موجب کاهش التهاب در بدن افراد دیابتی است. یک لیوان آب گوجه فرنگی حاوی ۱۰ گرم کربوهیدرات است که البته باید در شمارش کربوهیدرات روزانه حساب شود.

 

 

 

برنامه غذایی برای دیابتی ها
برنامه غذایی برای دیابتی ها

 

 

چای و قهوه
چای و قهوه را در حد تعادل استفاده کنید. البته توجه کنید که شیرین کردن آن با نبات, شکر, یا افزودن خامه و شیر به قهوه نه تنها برای بیماری دیابت مفید نیست بلکه باعث افزایش قند خون و چاقی شما می شود. پس سعی کنید تلخ بنوشید تا از خاصیت ضد التهابی قوی آن بهره مند شوید.

 

 

 

برنامه غذایی برای دیابتی ها
برنامه غذایی برای دیابتی ها

 

 

نوشیدنی های صنعتی
قند نوشیدنی های صنعتی مانند نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا , نوشابه, ماءالشعیر و آبمیوه های تجاری به سرعت جذب شده و باعث بالارفتن سریع قند خون می شود. همچنین به صورت پنهان باعث افزایش دریافت کربوهیدرات طی روز است. توجه داشته باشید حتی نوشیدنی های رژیمی نیز حاوی کربوهیدرات هستند پس اگر نگران سلامتی خود هستید, مراقب آنچه می خورید باشید.
نوشیدنی های انرژی زا به علت میزان بالای کافئین, قند و سایر افزودنی ها برای افراد دیابتی مضر هستند. یک بطری از نوشیدنی انرژی زا حاوی ۲۹ گرم قند است. محتوای کافئین و افزودنی های آن نیز باعث تحریک پذیری بالا , پرخاش و بهم ریختگی روحی می شود. به جای استفاده از این نوشیدنی ها از نوشیدنی های سالم استفاده کنید و برای افزایش سطح انرژی بدن ورزش کنید.

 

 

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

میوه های مجاز برای دیابتی ها

میوه های مجاز برای دیابتی ها

میوه های مجاز برای دیابتی ها آیا خوردن میوه برای افراد دیابتی مجاز است یا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *