گرسنگی زیاد در بارداری
گرسنگی زیاد در بارداری

گرسنگی زیاد در بارداری

گرسنگی زیاد در بارداری | چرا من همیشه گرسنه ام؟
زنان باردار در سه ماهه دوم و سوم بارداری به کالری بیشتری برای رشد جنین در طی روز احتیاج دارند. اما بیشتر مادران بسیار بیشتر از کالری مورد نیاز خود دریافت دارند. افزایش وزن بیش از حد در دوران بارداری, کاهش وزن را پس از زایمان با سختی روبرو می کند. اگرچه نباید در این دوران گرسنه ماند و رژیم لاغری داشت! اما می توانید با انتخاب های غذایی صحیح از افزایش وزن و چاقی جلوگیری کنید.

نقش هورمون ها
تغییرات هورمونی در بارداری یکی از علل گرسنگی است.افزایش سطح پروژسترون در دوران بارداری دو هورمون لپتین و گرلین که نقش اصلی در کنترل اشتها را دارند , تحت تاثیر قرار می دهد. لپتین هورمون مترشحه از بافت چربی است که موجب سرکوب اشتها می شود. در حالی که گرلین که از معده ترشح می شود موجب افزایش اشتها و ایجاد گرسنگی است. در دوران بارداری بدن مادر به خوبی به سیگنال های هورمون لپتین پاسخ نمی دهد. همچنین سطح گرلین در نیمه ابتدایی بارداری افزایش و در نیمه دوم بارداری کاهش می‌یابد.

افزایش دریافت کالری
در طول سه ماهه اول بارداری مادر به کالری اضافه تر نسبت به قبل بارداری احتیاج ندارد. اما در سه ماهه دوم و سوم تقریبا ۱۵ درصد به کالری دریافتی باید اضافه شود. در سه ماهه دوم ۳۵۰ کالری و در سه ماهه سوم به ۴۵۰ کالری اضافه تر احتیاج است.

 

 

 

گرسنگی زیاد در بارداری
گرسنگی زیاد در بارداری

 

 

سوءتفاهم شده!!!!
بسیاری از مادران تصور می کنند چون باردار هستند به خاطر ویار به هر ماده غذایی می توانند هر چقدر که می خواهند از آن بخورند. اما بدانید اگرچه خوردن کمی از آنچه ویار کرده اید بخشی از رژیم متعادل دوران بارداری است اما پرخوری و افراط باعث ایجاد مشکلات هضمی و اضافه وزن بارداری می شود.

انتخاب غذایی صحیح
گرسنگی دوران بارداری را با خوردن غذاهای مغذی و کم کالری مانند گوشت کم چرب , حبوبات, غلات کامل سبوس دار, تخم مرغ و آجیل خام و خشکبار رفع کنید.

اضافه وزن بیش از حد مادر در بارداری احتمال بروز دیابت حاملگی و پرفشاری خون را افزایش می دهد. همچنین باعث عوارض چون کمردرد, خستگی و بی حالی, گرفتگی عضلات می شود.

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *