آلوئه ورا کاهش دهنده قند خون
آلوئه ورا کاهش دهنده قند خون

کاهش دهنده قند خون طبیعی , آلوئه ورا

آلوئه ورا کاهش دهنده قند خون طبیعی

دیابتی ها آلوئه ورا بخورند !

آلوئه ورا کاهش دهنده قند خون است و برای دیابتی ها توصیه می شود.

دیابت یکی از بیماری های مزمن شایع در سرتاسر جهان و متاسفانه یکی از علل اصلی سایر بیماری ها و مرگ است .

مطالعات مختلف نشان داده اند که گیاه آلوئه ورا به صورت خوراکی در بیماری های مختلف نظیر آسم , گلوکوم , روده تحریک پذیر , پرفشاری خون و دیابت موثر است .
طبق مطالعات جدید صورت گرفته , استفاده خوراکی از گیاه آلوئه ورا به کاهش قند خون بالا در افراد مبتلا به دیابت و دیابت پنهان کمک به سزایی می کند .
آلوئه ورا حاوی ۷۵ ماده شیمیایی فعال است . برگ های این گیاه نقش دارویی دارند . ترکیبات شیمیایی فعال اصلی در پوست خارجی سبز رنگ و ژل داخلی بی رنگ آن موجود است .

ترکیبات فعال این گیاه عبارتند از ویتامین ها , آنزیم ها , املاح معدنی , آنتی اکسیدان ها , پلی ساکارید ها , لیگنین , ساپونین , اسید سالسیلیک , فیتو استرول . مطالعات نشان می دهند که برخی از این ترکیبات نقش مهم در کاهش قند خون بالا در افراد دیابتی دارند.

آلوئه ورا کاهش دهنده قند خون
آلوئه ورا کاهش دهنده قند خون

آلوئه ورا حاوی موادمعدنی کمیاب مانند کروم , منگنز , روی و منیزیم است که برای متابولیسم قند ضروری می باشند . تاثیر این املاح معدنی توسط بهبود و تقویت عملکرد هورمون انسولین است .

مصرف این گیاه علاوه بر کاهش قند خون بالا , به کاهش سطح چربی خون افراد دیابتی و بیماران قلبی کمک می کند .

تاثیر این گیاه در هر دوع دیابت نوع ۱ و ۲ اثبات شده است . طبق نتیجه مطالعات انجام شده ۵۰۰mg/kg آلوئه ورا به کاهش چشمیگیر قند خون در افراد دیابتی می انجامد .

از دیگر مصارف آلوئه ورا می توان به خاصیت ضد التهابی و التیام بخشی , ضد قارچ آن اشاره کرد . مصرف این گیاه به بهبود جذب مواد مغذی از سیستم گوارشی و حذف سموم و مواد زائد از بدن کمک شایانی می کند . همچنین شربت آلوئه ورا برای مشکلات گوارشی مانند سوزش سردل , سندرم روده تحریک پذیر ( IBD ) موثر است .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

شمارش کربوهیدرات ها برای مدیریت دیابت

شمارش کربوهیدرات ها برای مدیریت دیابت

شمارش کربوهیدرات ها برای مدیریت دیابت بیماری دیابت, از بیماری های رایج متابولیکی امروزی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *