کاهش وزن و سایز با کاهش پرخوری
کاهش وزن و سایز با کاهش پرخوری

کاهش وزن و سایز با کاهش پرخوری

کاهش وزن و سایز با کاهش پرخوری

کاهش وزن و سایز  | ریزه خواری و پرخوری تمام تلاش های شما برای کاهش وزن را از بین می برد !

۷۰ درصد افراد چاق و مبتلا به اضافه وزن در سراسر دنیا از عدم تعادل مواد شیمیایی بدن به نام سندرم متابولیک رنج می برند . این سندرم باعث اختلال در روند کاهش وزن می شود . یکی از ویژگی های این سندرم افزایش بیش از حد سطح هورمون انسولین در خون است . این هورمون موجب تبدیل کربوهیدرات به چربی و ذخیره آن در بدن می باشد . همچنین از دیگر وظایف هورمون انسولین در بدن , ممانعت از چربی سوزی است .
کاربردی ترین راه برای کاهش سطح انسولین اضافی و بهبود روند کاهش وزن , پیروی از یک رژیم کاهش وزن کم کربوهیدرات و پر پروتئین , البته زیر نظر متخصص تغذیه , است .

مشکل اصلی آن است که دریافت بیش از حدکربوهیدرات , غذاهای شیرین و شکر اعتیاد آور است و فرد وابستگی مفرط به این مواد غذایی پیدا می کند . به ویژه به هنگام افسردگی و یا هنگام افت قند خون این وابستگی بیشتر مشهود است .

 

کاهش وزن و سایز با کاهش پرخوری
کاهش وزن و سایز با کاهش پرخوری

 

 

در اینجا به بیان توصیه هایی برای کاهش پرخوری و کاهش دریافت شیرینی ها پرداخته ایم :

حتما حتما در برنامه غذایی روزانه خود از پروتئین های با کیفیت استفاده کنید . تخم مرغ , گوشت , ماهی , حبوبات به صورت ترکیبی , شیر از بهترین منابع پروتئینی با کیفیت بالا هستند . در صورتی که شما گیاهخوار هستید دانه ها , حبوبات و مغزهای مختلف را باهم ترکیبی ایتفاده کنید تا انواع آمینواسیدهای ضروری را برای خود تامین کنید . پروتئین تاثیر فوق العاده ای در کنترل قند خون دارد .

تا هنگام سیر شدن غذا بخورید نه بیشتر ! هر زمانی که احساس کردید واقعا سیر شده اید دست از غذا خوردن بکشید . ادامه دادن غذا خوردن باعث پرخوری و انباشته شدن چربی بیشتر در بدنتان است .

خلاق باشید ! میز و بشقاب غذای خود را به زیبایی تزئین کنید . از انواع سبزیجات رنگارنگ کنار غذا استفاده کنید . برای طعم بهتر سالادهای خود از سس سبزیجات , روغن زیتون , سرکه ع آبلیمو , آب نارنج , سرکه بالزامیک و … استفاده کنید .

هر زمان که گرسنگی و میل شدید به خوردن در شما ایجاد شد از سبزیجات خام بهره بگیرید . حتما هویج , کاهو , خیار , گوجه فرنگی , کرفس و … در منزل داشته باشید . سبزیجات سرشار از فیبر می باشند و احساس سیری و پری مطلوبی همراه دارند .

به اندازه کافی آب بنوشید . هر زمان تشنه شدید حتما آب و یا مایعات دیگر بنوشید . آب یکی از اجزاء اصلی تنظیم متابولیسم است . کم ابی بدن باعث افت سطح متابولیسم است . اب میوه های تازه و سبزیجات انتخاب بسیار خوبی است .

استرس خود را کاهش دهید . حتما به میزان کافی استراحت داشته باشید .

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *