کاهش درد و التهاب با تغذیه
کاهش درد و التهاب با تغذیه

کاهش درد و التهاب با تغذیه

کاهش درد و التهاب با تغذیه

کاهش درد و التهاب با تغذیه
دردهای مزمن یکی از مشکلات بزرگ جوامع امروزی است . با توجه به مصرف بی رویه داروهای مسکنی توصیه می کنیم این مقاله را مطالعه کنید .

 

از مصرف غذاهای التهاب زا دوری کنید .
اگر به صورت مزمن درد دارید این یعنی التهاب زیادی در بدن شما وجود دارد . با مصرف غذاهای التهاب زا وضعیت خود را بدتر نکنید . قند و شکر , گلوتن و محصولات لبنی از اصلی ترین عوامل ایجاد التهاب در بدن می باشند . بنابراین از مصرف قندها دوری کنید . به این ترتیب اضافه وزن ناخواسته شما نیز رفع خواهد شد .

سبزیجات بیشتر بخورید .
همه سبزیجات موجب کاهش التهاب بدن است . مواد مغذی موجود در انواع مختلف سبزیجات به تقویت و بهبود عملکرد سیستم ایمنی و کبد کمک می کند .
کرفس یکی از بهترین سبزیجات برای کاهش دردهای مفصلی است . مصرف کرفس موجب تقویت عملکرد کلیه در دفع اسیدها و سموم می باشد .

چربی های مفید بخورید و از چربی های مضر دوری کنید .
خوردن چربی های مفید موجب تسکین درد است . چربی های مفید خواص ضد التهابی دارد و مصرف آن ها مانند آبی روی آتش درد است . روغن زیتون , روغن مغزها و دانه ها مانند روغن کنجد , روغن گردو , روغن بادام , روغن نارگیل و … از جمله چربی های مفید برای کاهش درد است .

 

کاهش درد و التهاب با تغذیه
کاهش درد و التهاب با تغذیه

 

 

منیزیم بیشتری دریافت کنید .
متاسفانه با سبک زندگی امروزی بیشتر افراد دچار کمبود این ماده معدنی مهم هستند . استرس , دریافت بیش از حد کافئین و نوشیدن الکل از مهمترین علل کمبود منیزیم در افراد است . منیزیم موجب شل شدن عضلات و سیستم عصبی است , به همین دلیل برای کاهش گرفتگی و دردهای عضلانی ضروری است .

در غذاهای خود ادویه بیشتری استفاده کنید .
ادویه ها نه تنها باعث خوش طعمی غذاها می شوند بلکه خواص دارویی درمانی نیز برای ما دارند . فلفل سیاه حاوی ترکیب قوی ضد التهابی به نام کاپسایسین است که موجب کاهش دردهای مفصلی و عصلانی در بیشتر افراد می شود .
زنجبیل نیز از دیگر ادویه های پرکاربرد برای کاهش دردهای مفصلی می باشد . زنجبیل به خصوص برای دردهای مفصلی در فصل های سرد سال بسیار پر کاربرد است .
زردچوبه نیز حاوی ترکیب کورکومین است که به کاهش التهاب و کاهش تولید فاکتورهای التهابی کمک می کند .

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *