چگونه اندامی جذاب داشته باشیم؟ - یک رژیم غذایی عالی برای خوش اندام شدن
چگونه اندامی جذاب داشته باشیم؟ - یک رژیم غذایی عالی برای خوش اندام شدن

چگونه اندامی جذاب داشته باشیم؟ یک رژیم غذایی عالی برای خوش اندام شدن

چگونه اندامی جذاب داشته باشیم؟

یک رژیم غذایی عالی برای خوش اندام شدن

چگونه اندامی جذاب داشته باشیم؟ چطوری خوش اندام به نظر برسیم؟
با توجه به افزایش روز به روز آمار چاقی , تمایل افراد به داشتن اندامی جذاب و متناسب نیز بیشتر شده است . خوش اندامی رمز و راز خاصی ندارد تنها با انجام ورزش و داشتن برنامه غذایی سالم , متنوع و متعادل بدون مصرف قرص های پر عارضه لاغری یا پیروی از رژیم های عجیب , به راحتی می توانید خوش هیکل شوید . اگر می خواهید سریع لاغر و خوش اندام شوید نکاتی که در این مقاله آورده شده را رعایت کنید .

برای خوش اندامی نیاز است درصد چربی کل بدن کاهش و توده عضلانی افزایش یابد . افزایش انجام تمرینات ورزشی مقاومتی به افزایش حجم عضلات و کاهش چربی های اضافی کمک می کند . البته در کنار ورزش , پیروی از یک رژیم پر پروتئین و کم چرب نیز ضروری است.

رژیم غذایی خوش اندامی
برنامه غذایی پر پروتئین و کم چرب , به ریکاوری و ساخت توده عضلانی جدید , و کاهش حجم چربی های اضافی کمک می کند . منابع پر پروتئین مانند گوشت , مرغ , ماهی , حبوبات , غلات کامل و چربی های مفید و سالم مانند روغن زیتون , روغن دانه ها و … را به برنامه خود اضافه کنید.
از مصرف غذاهای آماده و فست فودها , موادغذایی نیمه آماده , کنسروی و منجمد پرهیز کنید . این گونه غذاها حاوی مقادیر بالایی سدیم , چربی و نگهدارنده های شیمیایی می باشند که تلاش های شما برای خوش اندام شدن را بی نتیجه می گذارند! البته بهتر است پیش از تغییر رژیم حتما با یک متخصص تغذیه مشاوره کنید.

به اندازه کافی آب بنوشید
آب برای تنظیم اشتها و تنظیم متابولیسم ضروری است .پس در مسیر خوش اندام شدن آب کافی با دمای معتدل بنوشید .

مراقب نمک دریافتی باشید
دریافت نمک اضافی باعث احتباس مایعات در بدن و در نتیجه افزایش وزن می شود. وجود نمک اضافی در بدن سسیتم تصفیه داخلی و کلیه ها را دچار اختلال می کند و در نتیجه متابولیسم پایین می آید .

چگونه اندامی جذاب داشته باشیم؟ - یک رژیم غذایی عالی برای خوش اندام شدن
چگونه اندامی جذاب داشته باشیم؟ – یک رژیم غذایی عالی برای خوش اندام شدن

البته نکته بسیار مهم ; آن که رعایت نکات ذکر شده , یک شبه شما را خوش اندام نمی کند . واقعیت امر اینست که این فرایند , فرایندی تدریجی است که حتما باید با صبوری و حوصله دوره را بگزرانید . در این مسیر هرگز گول تبلیغات قرص های رژیمی و چربی سوز در زمان بسیار کوتاه را نخورید . مصرف این قبیل مواد تنها باعث وخیم تر شدن اوضاع می گردد و نتیجه سودمندی ندارد.

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *