مضرات کره - آیا می دانید بجای کره چه بخورید؟
مضرات کره - آیا می دانید بجای کره چه بخورید؟

مضرات کره – آیا می دانید بجای کره چه بخورید؟

مضرات کره – آیا می دانید بجای کره چه بخورید؟

کره بخوریم یا نخوریم ؟

مضرات کره چیست ؟ آیا کره ارزش غذایی هم دارد ؟

مصرف کره در این افراد ممنوع !
مضرات کره - آیا می دانید بجای کره چه بخورید؟
مضرات کره

افراد حساس به شیر: کره , پروتئین بسیار پایینی دارد و حاوی میزان بسیار کمی کازئین است. کازئین پروتئینی است که در بدن انسان آلرژی ایجاد می کند. اگر شما به شیر حساسیت دارید , میبایستی مصرف کره را نیز کاهش دهید.
افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز: کره حاوی لاکتوز بسیار کمی دارد که ممکن است برخی افراد به همین مقدار کم نیز حساس باشند .
افراد با مشکلات سلامتی: کره سرشار از چربی های اشباع است و چربی های اشباع و کلسترول بالا علل اصلی امراض قلبی هستند.همچنین کره پرچرب و پرکالری است. در نتیجه در افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی مصرف آن می بایستی محدود شود.

 

کره گیاهی واقعیت دارد

مارگارین کره ای است که از روغن گیاهی تهیه می شود .کره گیاهی از انواع روغن های گیاهی مانند ذرت , آفتابگردان , سویا و … تهیه می شود . شکل ظاهری مارگارین مشابه کره حیوانی است ولی پایه آن شیر نیست و فاقد ویتامین ها و املاح است.اسیدهای چرب اشباع موجود در کره باعث افزایش کلسترول بد می گردد. کلسترول اضافی در عروق رسوب می کند و باعث تنگی عروق و اختلال در خون رسانی می گردد.

بهترین جایگزین های کره:
  • روغن نارگیل
  • روغن زیتون
  • کره مغزها ( کره بادام زمینی , کره پسته )
روغن زیتون

درصد چربی اشباع روغن زیتون نصف میزان چربی اشباع کره است و مزایای متعددی برای سلامتی دارد. همچنین روغن زیتون سرشار از ویتامین های A, D , E است . روغن زیتون تاثیرات مثبتی در ایجاد سیری دارد و باعث می شود فرد غذای کمتر و در نتیجه کالری کمتری دریافت کند .

 

سایر روغن‌ها

روغن های متنوع و مختلفی وجود دارند که هر یک خواص متفاوتی دارند. روغن هایی مانند روغن نارگیل , روغن بادام زمینی سرشار از چربی های مفیدی هستند که علاوه بر تامین سلامت , موجب خوش طعمی غذا نیز می شوند . روغن مغز ها مانند گردو , بادام زمینی , پسته و … نیز سرشار از چربی های اشباع نشده . اسیدچرب های امگا-۳ و امگا-۶ هستند.

 

نکته مهم آن که کالری روغن ها باهم برابر است ولی مصرف روغنی با ارزش تغذیه ای بیشتر با طعم و عطر بهتر برای سلامتی مفید تر است .

 

 

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

مواد غذایی لاغر کننده | آیا خوردن روغن زیتون در لاغری مؤثر است؟

مواد غذایی لاغر کننده | آیا خوردن روغن زیتون در لاغری مؤثر است؟

مواد غذایی لاغر کننده , آیا خوردن روغن زیتون در لاغری مؤثر است؟ مواد غذایی لاغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *