مضرات پنیر - آشنايي با خواص پنير - آیا پنیر خنگ می کند ؟؟؟
مضرات پنیر - آشنايي با خواص پنير - آیا پنیر خنگ می کند ؟؟؟

مضرات پنیر – آشنایی با انواع پنیر – آیا پنیر خنگ می کند ؟؟؟

مضرات پنیر – آشنایی با انواع پنیر – آیا پنیر خنگ می کند ؟؟؟

مضرات پنیر

پنیر یکی از محصولات لبنی است که منبع خوب پروتئین و کلسیم است. کلسیم در پنیر برای جذب بهتر به فسفر نیاز دارد و همانطور که می دانید اصلی ترین ریز مغذی مورد نیاز مغز , فسفر است . پس برای هضم و جذب پنیر در بدن به فسفر نیاز است و سوخت و ساز فسفر در بدن بالا می رود . حال برای آن که در اثر هضم پنیر مغز دچار ضعف و کمبود فسفر نشود نیاز است که پنیر به همراه گردو , مویز , سیاه دانه , سبزی خوردن و … میل شود .
بهتر است پنیر به صورت پاستوریزه مصرف شود . مصرف پنیر غیر پاستوریزه ممکن است باعث ابتلا به تب مالت و عفونت باکتریایی شود .

 

مضرات پنیر - آشنایی با خواص پنیر - آیا پنیر خنگ می کند ؟؟؟
مضرات پنیر – آشنایی با خواص پنیر – آیا پنیر خنگ می کند ؟؟؟

 

کدام پنیر بهتر است ؛ پنیر تبریزی , پنیر سفید یا پنیر خامه ای ؟؟؟

هر چه پنیر کم نمک تر و کم چرب باشد بهتر است .

پنیر خامه ای به علت چربی بسیار زیادی که دارد , از نظر تغذیه ای آخرین انتخاب است همچنین برای افراد به ویژه مبتلایان به چاقی انتخاب مناسبی نیست .

پنیر تبریزی به دلیل آن که به مدت طولانی – بین ۶ماه تا یکسال – در آب نمک نگهداری می شود , حاوی نمک بالایی است که برای افراد مبتلا به پرفشاری خون و دیابت با محدودیت باید مصرف شود . همچنین با کهنه شدن پنیر تبریزی , ماده ای به نام تیرامین در آن بالا می رود که با تحریک اعصاب مغز عامل سردرد است. مصرف این پنیر برای افراد مبتلا به میگرن توصیه نمی شود . تیرامین رد پنیر های پاستوریزه وجود ندارد .

پنیر فتا انتخابی مناسب است . طبقه بندی پنیر بر اساس میزان چربی شان است . چربی لبنیات از نوع کلسترول است پس هر چه کم چرب تر برای سلامتی مطلوب تر است . که پنیر خامه ای بیشترین چربی و پنیر سفید یا فتا کمترین چربی را دارد .

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *