سیب لاغری - با مصرف روزانه سیب لاغر شوید !
سیب لاغری - با مصرف روزانه سیب لاغر شوید !

سیب لاغری – با مصرف روزانه سیب لاغر شوید !

سیب لاغری – با مصرف روزانه سیب لاغر شوید !

سیب لاغری و کاهش وزن سالم

سیب میوه فوق العاده که فواید سلامتی بسیاری از جمله در کاهش خطر دیابت نقش دارد.

سیب میوه ای کم کالری
سیب حاوی آب بسیاری است.در واقع ۸۵% یک سیب متوسط از آب است. مواد غذایی پر آب بسیار سیرکننده هستند و دریافت کالری را کاهش می دهند.یک سیب متوسط تنها ۹۵ کالری دارد که بیشتر آن آب و فیبر است.

سیب و کاهش وزن
یک سیب متوسطحاوی ۴ گرم فیبر است.که ۱۶% نیاز روزانه زنان و ۱۱% نیاز روزانه مردان را تامین می کند. خوردن فیبر سرعت هضم غذا را کاهش می دهد به همین دلیل غذاهای پرفیبر به کاهش دریافت کالری و در نتیجه کاهش وزن کمک می کنند. همچنین فیبر باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش و تغذیه باکتری های مفید روده است. باکتری های مفید روده در تنظیم متابولیسم و کنترل وزن موثرند.

سیب بسیار سیرکننده
ترکیب آب و سیب باعث شده است که سیب میوه ای بسیار سیرکننده باشد. خاصیت سیرکنندگی سیب , در کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن موثر است.

خوردن سیب در رژیم سالم و متعادل موجب کنترل وزن است. سیب میوه ای کم کالری با شاخص گلایسمیک پایین است و در بسیاری از مطالعات مشاهده شده است که دریافت سیب در کاهش دریافت غذا و کاهش وزن موثر است.

سیب لاغری - با مصرف روزانه سیب لاغر شوید !
سیب لاغری – با مصرف روزانه سیب لاغر شوید !

سایر خواص سیب
سیب مقدار مناسبی ویتامین سی و پتاسیم را برای بدن تامین می کند . از دیگر مواد مغذی سیب می توان به ویتامین K , B6 , منگنز و مس اشاره نمود. همچنین پوست سیب حاوی ترکیبات گیاهی فعالی است که در کاهش بیماری ها موثر است.
شاخص گلایسمیک پایین: سیب شاخص گلایسمیک پایینی دارد. شاخص گلایسمیک , فاکتوری برای اندازه گیری میزان بالا بردن قند خون پس از مصرف یک ماده غذایی است. مواد غذایی با شاخص گلایسمیک پایین در کنترل وزن و بهبود بیماری های دیابت , قلبی و برخی سرطان ها نقش مهمی دارند .
سلامت قلب: ترکیب موادمغذی , آنتی اکسیدان ها و فیبر در کاهش خطرات بیماری های قلبی موثر است . سیب موجب کاهش کلسترول و التهاب بدن است که دو فاکتور اصلی ابتلا به بیماری قلبی می باشند.
خواص ضد سرطانی سیب: آنتی اکسیدان های سیب مانع از بسیاری از سرطان ها می گردد. مطالعات بسیاری نقش سیب را در جلوگیری از ابتلا به سرطان ریه را نشان داده اند . همچنین مصرف روزانه یک سیب , از ابتلا به سرطان های دهان , گلو , سینه , تخمدان و کلون جلوگیری می کند .
عملکرد مغز: سیب و آب سیب از زوال مغری و ابتلا به آلزایمر , با حفظ نوروترنسمیترهای مغزی , جلوگیری می کند.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

رژیم خروج از استپ وزنی - چطور بر ایست وزنی در مسیر کاهش وزن غلبه کنیم؟

رژیم خروج از استپ وزنی – چطور بر ایست وزنی غلبه کنیم؟

رژیم خروج از استپ وزنی چطور بر ایست وزنی در مسیر کاهش وزن غلبه کنیم؟ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *