ریزش مو در کاهش وزن - جلوگیری از ریزش مو در رژیم های کاهش وزن
ریزش مو در کاهش وزن - جلوگیری از ریزش مو در رژیم های کاهش وزن

رژیم کاهش وزن بدون ریزش مو – جلوگیری از ریزش مو در کاهش وزن

رژیم کاهش وزن بدون ریزش مو  – جلوگیری از ریزش مو در رژیم های کاهش وزن

ریزش مو دارید و علت آن را نمیدانید؟ تغذیه و نوع غذاهای مصرفی در سلامت و شادابی موها نقش به سزایی دارد. زیرا برای داشتن موهای سالم و زیبا و این که فولیکول های مو محکم باشد و دچار ریزش نشود باید ریز مغذی های لازم به مو برسد.

کدام مواد غذایی و ریزمغذی ها برای سلامتی های موها موثر است ؟

اولین ماده ضروری برای سلامت موها پروتئین است. پروتئینی که با گوشت , حبوبات , لبنیات و تخم مرغ وارد بدن می شود موجب تقویت فولیکول های مو شده و از ضعیف شدن و ریزش موها پیشگیری می کند . علاوه بر این پروتئین در ساختار بهتر موها , بهبود رنگ و شفافیت ساقه مو هم نقش دارد .

دومین ماده مغذی مهم چربی است . چربی برای داشتن موهای سالم ضروری است . عدم کفایت دریافت چربی باعث خشکی پوست سر و در نتیجه باعث ریز موها میگردد .
چربی های مفید در مواد غذایی گیاهی مانند مغزها و آجیل , روغن دانه ها , روغن کنجد , روغن زیتون و روغن نارگیل و … یافت می شود .

از ریزمغذی های مهم نیز , آهن است . که نقش بسیار مهمی در خون رسانی و اکسیژن رسانی به فولیکول های مو دارد . در نتیجه در صورتی که فرد آهن کافی دریافت نکند با پایین آمدن میزان هموگلبین , اکسیژن رسانی به فولیکول های مو کاهش یافته و باعث ریزش مو می شود .

از ریزمغذی مهم دیگر , روی است . روی نقش در تقسیم فولیکول های مو دارد . اگر به اندازه کافی از رژیم غذایی دریافت نشود , فولیکول ها تقسیم نشده و موهای ریخته شده مجددا رشد نمی کنند .

ریزش مو در کاهش وزن - جلوگیری از ریزش مو در رژیم های کاهش وزن
ریزش مو در کاهش وزن – جلوگیری از ریزش مو در رژیم های کاهش وزن

بنا به همین دلایل توصیه می شود محدودیت های غذایی و رژیم های کاهش وزن سریع و در مدت زمان کوتاه نباشد . بهتر است افراد در ماه ۱ یا حداکثر ۲ کیلوگرم در ماه وزن کم کنند .
معمولا افراد با گرفتن رژیم های سفت و سخت مواد غذایی و ریزمغذی های لازم برای سلامت پوست , ناخن و مو و … را دریافت نمی کنند و چند هفته تا چند ماه پس از شروع رژیم در فاز تخلیه بدن قرار می گیرند و فرد دچار ریزش مو می شود .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

رژیم خروج از استپ وزنی - چطور بر ایست وزنی در مسیر کاهش وزن غلبه کنیم؟

رژیم خروج از استپ وزنی – چطور بر ایست وزنی غلبه کنیم؟

رژیم خروج از استپ وزنی چطور بر ایست وزنی در مسیر کاهش وزن غلبه کنیم؟ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *