راههای لاغری | علل پنهانی چاقی و اضافه وزن
راههای لاغری | علل پنهانی چاقی و اضافه وزن

راههای لاغری و علل پنهانی چاقی و اضافه وزن

راههای لاغری

بررسی علل پنهانی چاقی و اضافه وزن

راههای لاغری چیست؟ دلایل پنهانی افزایش وزن و چاقی چه هستند؟
همه افراد افزایش وزن را در دوره هایی از زندگی خود مانند ؛ بارداری , پس از تعطیلات و دوران پر استرس , تجربه کرده اند .
اما در مواردی ممکن است با وجود پیروی از رژیم غذایی صحیح و سبک زندگی سالم فرد دچار اضافه وزن و چاقی می گردد .

مبتلا به افسردگی هستید ! همه ما می دانیم که افرادی دچار غم سنگین و یا تنهایی می باشند , تمایل بیشتری به غذا خوردن پیدا می کنند . برخی اوقات نشانه های افسردگی بسیار پنهان است و حتی خود فرد نیز به بیماری خود آگاهی ندارد .
غالب افراد در فصول پاییز و زمستان احساس شادی کمتری نسبت به فصول گرم سال دارند . ممکن است به تازگی استرس شدیدی را متحمل شده اید . افسردگی معمولا اشتهای فرد را تحت تاثیر قرار می دهد , برخی افراد دچار کاهش اشتها و بیشتر افراد مبتلا به افسردگی دچار افزایش بیش از حد اشتها می شوند . مشکل دیگر در رابطه با افسردگی , عدم رضایت و احساس سیری پس از صرف حتی حجم زیادی از غذا است . همچنین افراد افسرده تمایل بیش از حدی به کربوهیدرات و موادغذایی شیرین دارند . کربوهیدرات موجب افزایش تولید و ترشح سروتونین می شود .

راههای لاغری | علل پنهانی چاقی و اضافه وزن
راههای لاغری | علل پنهانی چاقی و اضافه وزن

کبد چرب دارید و نمی دانید ! کبد , اندام اصلی چربی سوزی در بدن است . در صورتی که کبد به خوبی کار نکند , چربی بخوبی سوخته نمی شود و در ناحیه مرکزی (شکم ) بدن چربی تجمع می کند .

داروهایی که مصرف می کنید , باعث افزایش وزن شما هستند ! داروهای ضد بارداری , داروهای هورمونی , داروهای ضدافسردگی و برخی داروهای ضدسرطان باعث افزایش وزن و چاقی هستند .

حساسیت و آلرژی به موادغذایی مختلف دارید . حساسیت های غذایی باعث افزایش وزن و جلوگیری از کاهش وزن می شوند . در اثر آلرژی به ماده غذایی خاص , سیستم ایمنی ترکیبات شیمیایی التهابی تولید می کند که تجمع این ترکیبات در بدن باعث مقاومت به انسولین و چاقی می گردد .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

چاقی در تابستان

چاقی در تابستان

چاقی در تابستان ۶ پیشنها ساده و سریع برای پیشگیری از چاقی در تعطیلات تابستانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *