در ماه رمضان چگونه وزن کم کنیم
در ماه رمضان چگونه وزن کم کنیم

در ماه رمضان چگونه وزن کم کنیم ؟

در ماه رمضان چگونه وزن کم کنیم ؟؟؟

در ماه رمضان چگونه وزن کم کنیم | پرخوری در افطار ممنوع !!!
روزه گرفتن در صورتی که به صورت صحیح و رعایت اصول باشد در نهایت موجب کاهش وزن و سبکی فرد می شود , که وضعیتی ایده آل است .

ماه رمضان فرصت مناسبی برای تمرین کم خوری , پرهیز از پرخوری و رعایت اصول سلامتی است .

حذف یک وعده غذایی در روز منجر به کاهش دریافت کالری می شود و بدن برای تامین نیاز خود از چربی های انباشته شده استفاده می کند . اما اگر در فاصله افطار تا سحر کالری دریافتی بیشتر از نیاز روزانه فرد باشد و فرد پرخوری کند , دچار چاقی و اضافه وزن رمضان می گردد !

در این ماه در بیشتر افراد متاسفانه انرژی دریافتی بیشتر از انرژی مصرفی است . همچنین در ماه رمضان میزان فعالیت بدنی کاهش و استراحت و خواب بیشتر می شود . در نتیجه کالری مصرفی بدن حتی از قبل هم کمتر می گردد و سوخت و ساز بدن کاهش می یابد .

زیاده روی در خوردن انواع غذاها و شیرینی ها به ویژه زولبیا و بامیه , پرخوری به هنگام افطار و سحر از علل شایع چاقی در ماه مبارک زمضان است .

در ماه رمضان چگونه وزن کم کنیم
در ماه رمضان چگونه وزن کم کنیم

 

حلیم , زولبیا و بامیه , آش به ویژه آش شله قلمکار , حلوا , شله زرد از غذاهای پرطرفدار برای افطاری بین ایرانیان است و کالری بسیار بالایی دارند که باید در مصرف آن ها احتیاط نمود .

از دیگر علل افزایش وزن و چاقی در ماه رمضان به ریزه خواری می توان اشاره کرد . به علت آن که فاصله بین افطار تا سحر کم است افراد تصور می کنند فقط باید بخورند! و مدام در حال خوردن مواد غذایی مختلف هستند . در حالی که توصیه می شود افراد به اندازه نیاز تنها در سه وعده افطار , شام و سحر غذا بخورند , تا از اضافه وزن جلوگیری شود .

وعده سحری را حذف نکنید .حذف سحری بسیار آسیب رسان است . زیرا در طول روز در اثر روزه فرد دچار افت شدید قند خون می شود و تمایل به خوردن مواد غذایی شیرین و پرکالری مانند زولبیا در افطار بسیار زیاد می شود .

و توصیه آخر , بهتر است در صورت امکان ۳-۲ ساعت پس از افطار نیم ساعت پیاده روی سبک با سرعت آهسته داشته باشید .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان

تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان

تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان توصیه های برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *