درمان دیابت با مواد غذایی سرشار از منیزیم
درمان دیابت با مواد غذایی سرشار از منیزیم

درمان دیابت با مواد غذایی سرشار از منیزیم

درمان دیابت با مواد غذایی منیزیمی امکان پذیر است !

درمان دیابت با مواد غذایی و کنترل آن به حفظ سلامت بیمار دیابتی کمک شایانی دارد .

کمبود منیزیم باعث افزایش خطر سندرم متابولیک است .
سندرم متابولیک : سندرم متابولیک مجموعه ای از اختلالات است شامل فشار خون بالا , تری گلیسیرید و کلسترول بالای خون , چاقی شکمی و قند خون بالا . سندرم متابولیک همچنین به عنوان مقاومت انسولین و یا دیابت پنهان ( پری دیابت ) نیز شناخته می شود . افرادی که دچار سندرم متابولیک می باشند بیشتر در معرض خطر سکته قلبی و دیابت نوع ۲ هستند .

کمبود منیزیوم باعث بالارفتن فشار خون است در نتیجه سندرم متابولیک را وخیم تر می کند . همچنین در بدن افراد مبتلا به این سندرم , سطح التهاب بیش از حد نرمال است .

سندرم متابولیک یکی از اختلالاتی است که افراد دیابتی نیز به آن دچار می باشند . عدم کنترل این عوامل باعث بدتر شدن وضعیت بیماری و آسیب به اندام های حیاتی بدن مانند کلیه ها , کبد و چشم می گردد . متاسفانه اغلب دیابتی ها دچار کمبود منیزیم هستند .

درمان دیابت با مواد غذایی سرشار از منیزیم
درمان دیابت با مواد غذایی سرشار از منیزیم

فاکتورهای التهابی ( مانند پروتئین C-reactive ) باعث افزایش خطر حمله یا سکته قلبی می گردد . افرادی که دچار کمبود منیزیوم می باشند التهاب بیشتری در بدنشان وجود دارد . در حالی که در تحقیقات مشاهده شده است مکمل تغذیه ای منیزیم موجب کاهش التهاب , کاهش دردها و خستگی ناشی از دیابت می گردد . این به آن معناست که منیزیوم نه تنها موجب حفظ سلامت قلب افراد دیابتی است بلکه برای سلامتی و افزایش سطح انرژی نیز موثر است .

افراد مبتلا به سندرم متابولیک و دیابت می بایستی برای کنترل بیماری منابع غنی از منیزیم را در برنامه غذایی خود بگنجانند . در زیر غذاهای غنی از منیزیم را معرفی نموده ایم :

منابع غذایی طبیعی سرشار از منیزیوم عبارتند از :سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج , گشنیز ,کنگر, نعناع , شوید , ریحان , پیازچه , جعفری ,خرما , موز , ذرت , لوبیا , شیر , انواع مغزها مانند بادام , پسته , گردو ؛ تخم کتان , تخم آفتابگردان , تخم کدو , بذر کتان , دانه کنجد ؛ ماهی و غذاهای دریایی ,

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

میوه های مجاز برای دیابتی ها

میوه های مجاز برای دیابتی ها

میوه های مجاز برای دیابتی ها آیا خوردن میوه برای افراد دیابتی مجاز است یا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *