خواص زنجبیل و قاعدگی
خواص زنجبیل و قاعدگی

خواص زنجبیل و قاعدگی

خواص زنجبیل و قاعدگی

خواص زنجبیل و قاعدگی
زنجبیل , دردهای قاعدگی را به اندازه داروهای ضد التهابی آرام می کند !

تحقیقات نشان می دهند که مصرف زنجبیل به اندازه داروهای مسکنی مانند مفنامیک اسید در کاهش دردهای پریودی موثر است . مفنامیک اسید دارویی ضرالتهابی غیراستروئیدی است . این دارو با بلوکه کردن ترکیباتی خاص که محرک درد و التهاب هستند , درد قاعدگی را کاهش می دهد . این دارو در بیشتر افراد بسیار موثر است اما به دلیل وجود عوارض دارویی نباید به صورت مزمن از آن استفاده نمود .

مصرف بیش از حد مفنامیک اسید باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سکته می شود . این خطر در صورتی که فرد دچار بیماری های قلبی نیز باشد افزایش میابد . مفنامیک اسید باعث ایجاد زخم های گوارشی و خونریزی می گردد .

 

خواص زنجبیل و قاعدگی
خواص زنجبیل و قاعدگی

کاهش دردهای پریودی با مسکن قوی ؛ زنجبیل

زنجبیل از محبوب ترین ادویه ها است . این گیاه پرطرفدار سرشار از موادمغذی و ترکیبات فعال گیاهی است که خواص بیشماری برای سلامتی دارد . مصرف زنجبیل در کاهش وزن و لاغری , درمان آرتریت , کاهش قند خون , پیشگیری از سرطان , کاهش دردهای عضلانی , درمان تهوع به ویژه در دوران بارداری , هضم بهتر غذا , درمان نفخ و معده درد , درمان سوءهاضمه , کاهش کلسترول خون , بهبود عملکرد مغز و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر , تقویت سیستم ایمنی موثر است .

پودر زنجبیل خشک شده ,زنجبیل تازه , روغن , چای زنجبیل و یا هر شکل از زنجبیل تاثیر فوق العاده ای بر کاهش دردهای قاعدگی دارد . دمنوش زنجبیل تاثیر بسیار خوبی در کاهش دردها دارد زیرا حرارت خود دمنوش در کاهش درد موثر است . شما می توانید زنجبیل را نیم ساعت در آب خیس کنید و سپس آن را صاف کرده و به همراه عسل و آبلیمو تازه بنوشید .

تاثیر ززنجبیل در کاهش دردهای قاعدگی با میزان اثرگذاری مفنامیک اسید و ایبوپروفن برابری می کند .

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *