خواص انجیر در بارداری
خواص انجیر در بارداری

خواص انجیر در بارداری

خواص انجیر در بارداری

همه مادران از اهمیت سالم غذا خوردن در دوران بارداری آگاهی دارند. جنین برای رشد و تکامل به مواد مغذی که مادر دریافت می کند نیاز دارد.
انجیر یکی از میوه های بسیار مفید است که توصیه می شود در دوران بارداری حتما مصرف شود. مصرف انجیر خشک یا انجیر تازه در دوران بارداری ایمن است و هیچگونه اثرات جانبی منفی برای جنین ندارد.

فواید تغذیه ای انجیر برای مادر و جنین
یک انجیر متوسط حاوی ۳۷ کالری انرژی است و شاخص گلایسمی (GI) متوسطی دارد. همچنین حاوی فیبر, ویتامین B6, مس, منگنز و پتاسیم است.

اثرات مثبت انجیر بر سلامتی :

۱٫ انجیر به تنظیم فشار خون کمک می کند. انجیر میوه دوستدار سلامت قلب است که حاوی مقدار زیادی پتاسیم و کمی سدیم است. این تناسب سدیم پتاسیمی انجیر به کاهش فشار خون بدن کمک می کند. همچنین انجیر حاوی میزان بالایی از آنتی اکسیدان پلی فنول است که مانع ابتلا فرد به آترواسکلروزیز می شود.

خواص انجیر در بارداری
خواص انجیر در بارداری

۲٫ انجیر سطح چربی های خون را کنترل می کند. انجیر منبع غنی از اسید چرب امگا-۳ و فیتواسترول ها است. این ترکیبات سالم به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کنند. همچنین فیبر موجود در انجیر به دفع چربی اضافی خون کمک کننده است.

۳٫حفظ بینایی و سلامت چشم ها- با توجه به تحقیقات انجام شده دریافت انجیر به حفظ سلامت چشم و کاهش احتمال ابتلا به کاتاراکت موثر است.

۴٫انجیر از سرطان سینه جلوگیری می کند. ترکیب بنزآلدهید موجود در انجیر تومورها را از بین می برد. آب انجیر خاصیت بسیار قوی آنتی باکتریالی دارد.

۵٫انجیر موجب تقویت هضم است. انجیر سرشار از فیبر رژیمی است که حرکات روده را تنظیم و یبوست را رفع می کند. پریبیوتیک های موجود در انجیر جمعیت باکتری های مفید در روده را حفظ می کند.

انجیر میان وعده ای مقوی و مغذی است که به خصوص در سه ماهه اول بارداری برای تنظیم قند خون و کاهش حالت تهوع می توانید از ان بهره مند شوید.

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *