تقویت چشم با تغذیه
تقویت چشم با تغذیه

تقویت چشم با تغذیه

تقویت چشم با تغذیه

تقویت چشم با تغذیه
آنتی اکسیدان ها ترکیبات ضروری بدن برا خنثی سازی رادیکال های ازاد هستند . رادیکال های آزاد در اثر آلودگی هوا , سیگار , ترکیبات مصنوعی غذا , شکر و امثالهم در بدن تولید می شوند . رادیکال های آزاد یکی از محصولات طبیعی مسیرهای متابولیسمی بدن می باشند .

در صورتی که تعادل رادیکال های آزاد و انتی اکسیدان ها منفی باشد و میزان دریافتی آنتی اکسیدان پایین باشد ؛ سلامت فرد درخطر خواهد بود .

تقویت چشم با تغذیه
تقویت چشم با تغذیه

 

آیا دریافت کافی آنتی اکسیدان می تواند موجب تقویت بینایی شود ؟؟؟

متاسفانه مشکلات بینایی نیز مانند سایر بیماری ها در حال افزایش است . کاتاراکت , فشار چشم بالا , آسیب های بافتی چشم و … از جمله مشکلات چشم می باشند . همچنین امار شیوع دیابت نوع ۲ نیز در حال افزایش است که یکی از عارضه های جدی دیابت , اختلالات بینایی است .

کارتنوئید ها گروهی از آنتی اکسیدان هایی هستند که به طور ویژه با سلامت چشم و بینایی در ارتباطند . کارتنوئیدها در میوه ها و سبزیجات رنگی به وفور یافت می شوند . همچنین در زرده تخم مرغ , سالمون و میگو نیز تا حدی کارتنوئید وجود دارد .

بتا-کاروتن , آستازانتین , لوتئین و زآزانتین از جمله کارتنوئید ها می باشند .

 

 

تقویت چشم با تغذیه
تقویت چشم با تغذیه

 

 

در صورتی که نگران سلامت چشم ها و قوای بینایی خود هستید , موادغذایی زیر را به برنامه خود اضافه کنید :

بتاکاروتن
بتاکاروتن از معروفترین کارتنوئیدها می باشد که به وفور در هویج , کدو حلوایی , فلفل دلمه ای و سایر میوه و سبزی های نارنجی یافت می شود . همچنین در سبزیجات برگ سبز مانند کلم , بروکلی نیز وجود دارد که کلروفیل موجود در این سبزیجات سبز , بتاکاروتن را پوشش می دهند . بدن بتاکاروتن را به شکل ویتامین A تبدیل می کند و مورد استفاده قرار می دهد .

آستازانتین
این انتی اکسیدان در موادغذایی دریایی مانند میگو , سالمون و … یافت می شود . آستازانتین موجب کاهش التهاب در بدن , تقویت بینایی و پوست است .

لوتئین و زآزانتین
این دو آنتی اکسیدان نیز به فراوانی در پرتقال , ذرت , فلفل دلمه ای و اسفناج یافت می شوند؛ که مانع از آسیب و تخریب بافت چشم می شوند .

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *