تغذیه زیبایی | چه بخوریم تا زیبا و جوان بمانیم؟
تغذیه زیبایی | چه بخوریم تا زیبا و جوان بمانیم؟

تغذیه و زیبایی | چه بخوریم تا زیبا و جوان بمانیم؟

تغذیه و زیبایی | چه بخوریم تا زیبا و جوان بمانیم؟

چگونه با تغذیه سالم زیبایی و جوانی خود را حفظ کنیم؟

تغذیه و زیبایی همیشگی 

نوشیدن چای سبز : نوشیدن متعادل چای سبز بر سلامت لثه موثر است . زیرا چای سبز حاوی آنتی اکسیدان کاتکین است که موجب کاهش التهاب است . البته توجه داشته باشید که چای سبز حاوی کافئین است که ممکن است نوشیدن آن در شب موجب بی خوابی شود . همچنین نوشیدن چای سبز با آنکه بر سلامت لثه موثر است ولی ممکن است افراط در نوشیدن آن , موجب ناراحتی گوارشی و یا تپش قلب نامنظم گردد .

خوردن غذاها با بافت سخت : خوردن غذاها با بافت سفت و سخت که دشوارتر جویده می شوند موجب افزایش تحریک غدد بزاقی است . بزاق باعث حفظ سلامت محیط دهان است و موجب از بین بردن اسید تولید شده توسط باکتری ها است . همچنین بزاق باعث ازبین بردن پلاک های دندانی است .

نوشیدن کافی آب و مایعات : آب به شسته شدن پلاک ها و اسید باکتری ها از روی دندان , کمک می کند .

تغذیه و زیبایی | چه بخوریم تا زیبا و جوان بمانیم؟
تغذیه و زیبایی | چه بخوریم تا زیبا و جوان بمانیم؟

میوه و سبزی زرد و نارنجی : میوه و سبزی های زرد و نارنجی مانند فلفل دلمه ای زرد و نارنجی , هویج , سیب زمینی , زردآلو به دلیل مقدار بالای آنتی اکسیدان ها موجب حفظ سلامت و زیبایی پوست می شوند . گوجه فرنگی و بلوبری نیز با آنکه زرد و نارنجی نیستند ولی حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدانی هستند . سیب زمینی و هویج همچنین حاوی ویتامین هستند که موجب حفظ سلامت و زیبایی پوست است .

سبزیجات برگ سبز : سبزیجات برگ سبزی مانند کلم , بروکلی , اسفناج که سطح بالای ویتامین ها و املاح معدنی مانند ویتامین A , فولات و ویتامین های گروه B را تامین می کنند که برای زیبایی پوست مفید است .

توت فرنگی : توت فرنگی سرشار از ویتامین C است که برای بسیاری از عملکرد های بدن لازم است . همچنین ویتامین سی به ساخت کلاژن در پوست و کاهش ایجاد چین و چروک کمک می کند.

روغن زیتون : روغن های سالم مانند روغن های گیاهی کنجد و زیتون تامین کننده مقادیر بالایی ویتامین A و E است که موجب حفظ سلامت پوست می شوند .

دریافت پروتئین کافی : مو , ناخن و پوست از کراتین که نوعی پروتئین است , تشکیل شده است . گوشت , ماهی , شیر , تخم مرغ و حبوبات منابع بسیار خوب پروتئین هستند . همچنین گوشت منبع غنی از آهن است که موجب حفظ انعطاف پذیری و سلامت موی سر است .

منابع امگا-۳ : ماهی منبع غنی امگا-۳ است که موجب رشد بهتر موی سر میگردد.

 

 

 

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

منابع امگا 3

منابع امگا ۳

منابع امگا ۳ |   بهترین منابع غذایی امگا-۳ در کره زمین! امگا-۳ اسید چرب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *