تغذیه در هفته 14 بارداری
تغذیه در هفته 14 بارداری

تغذیه در هفته ۱۴ بارداری

تغذیه در هفته ۱۴ بارداری

در هفته چهاردهم شما وارد سه ماهه دوم بارداری شده اید و دوران سخت سه ماهه اول را پشت سر گذاشته اید. بیشتر مادران احساس بهتری دارند و انرژیشان در این دوره بارداری بالاتر است. سرعت رشد جنین در این سه ماهه بیشتر از سه ماهه قبل است پس زمانی نیست که تغذیه نامناسب داشته باشید باید با یک رژیم متعادل و متنوع مواد مغذی ضروری برای جنین را تامین کنید. میزان دریافت ویتامین و املاح معدنی مانند سه ماهه اول است . اما در این سه ماهه دوم باید افزایش دریافت کالری آن هم به اندازه ۳۵۰ کالری بیشتر داشته باشید تا سوخت انرژی کافی به جنین برای رشد و تکامل برسد.

کالری
همانطور که در پست های قبل نیز گفته شده است درسته که شما دو نفرید و باید اندازه دو نفر بخورید اما این به آن معنی نیست که دو برابر غذا بخورید . در سه ماهه دوم یعنی از هفته ۱۴ بارداری باید ۳۵۰ کالری بیشتر از قبل دریافت کنید. توجه داشته باشید پرخوری نکنید. به جای آن که ۳۵۰ کالری را با خوردن بستنی پرچرب و پرکالری تامین کنید بر روی مواد غذایی سالم و سرشار از مواد مغذی مانند مغزها (بادام, گردو) تمرکز کنید.

تغذیه در هفته 14 بارداری
تغذیه در هفته ۱۴ بارداری

پروتئین
همه سلول های و بافت های بدن شما و جنین در رحمتان برای رشد و ساختار به پروتئین نیاز دارند. با ورود به سه ماهه دوم نیاز است تا دریافت پروتئین خود را افزایش دهید. مادر باید ۲۵ گرم پروتئین بیشتر از قبل دریافت کند. مغزها, دانه های گیاهی, غلات کامل, تخم مرغ, گوشت, ماهی و مرغ بهترین منابع پروتئینی هستند.
دریافت کافی پروتئین برای مادران باردار بسیار مهم است .

ویتامین و املاح معدنی
ممکن است با تجویز پزشک مکمل های تغذیه دریافت می کنید اما این مکمل ها نباید جایگزین منابع غذایی ویتامین و املاح معدنی شوند. پس به اندازه کافی از همه گروه های غذایی به اعتدال و تنوع دریافت داشته باشید . آهن و فولات در این دوره برای جنین بسیار مهم است.

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *