تاثیر زردچوبه در لاغری
تاثیر زردچوبه در لاغری

تاثیر زردچوبه در لاغری

تاثیر زردچوبه در لاغری

تاثیر زردچوبه در لاغری – زردچوبه به کاهش وزن کمک می کند !

زردچوبه از ادویه هایی است که خاصیت چربی سوزی دارد . در تحقیقات اخیر انجام شده به دو گروه از موش ها غذای چرب دادند اما به گروه اول موش ها علاوه بر غذای چرب , زردچوبه نیز داده شد . در نهایت مشاهده شد میزان توده چربی در گروه اول نسبت به گروه دوم کمتر است .

مطالعات مختلف نشان داده اند که ماده فعال در زردچوبه به نام ” کورکومین ” در افراد مبتلا به چاقی شکمی و مقاومت انسولین موجب کاهش وزن و لاغری می گردد .
مقاومت به انسولین باعث سختی روند کاهش وزن و لاغری می شود . در افراد مبتلا به چاقی شکمی , تجمع چربی در ناحیه شکم بیشتر از نواحی دیگر اتفاق می افتد . به همین دلیل احتمال ابتلا به تخمدان پلی کیستیک ( PCOs ) و دیابت در افراد با مقاومت انسولین بسیار بالا است .

 

 

تاثیر زردچوبه در لاغری
تاثیر زردچوبه در لاغری

 

 

طبق مطالعه انجام شده روی ۴۴ نفر که طی ۳۰ روز کوکومین مصرف نمودند , نشان داده شد که دریافت کورکومین با افزایش لاغری و کاهش توده چربی بدن , سایز دور کمر و باسن , BMI در ارتباط است .

کورکومین همچنین با کاهش التهاب در بدن , موجب تقویت حساسیت به انسولین و کاهش مقاومت به انسولین می شود . این مسئله در کاهش وزن بسیار مهم است , زیرا انسولین هورمون ذخیره ای چربی در بدن است . سطح بالای انسولین در خون باعث دشواری کم کردن وزن در افراد است .

اگر به دنبال کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل هستید , کاهش سطح هورمون انسولین بسیار مهم است . زیرا مقاومت به انسولین نقش اصلی را در ابتلا به چاقی , کبد چرب و دیابت نوع ۲ دارد .

ترکیب فعال موجود در زردچوبه با کاهش التهاب بدن , به کاهش دردها , رفع خستگی و کرختی کمک شایانی می کند .

 

با توجه به نکات یاد شده , توصیه می شود در انواع غذاها به ویژه غذاهای سرخ کردنی از این ادویه پر فایده بیشتر استفاده کنید .

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *