بهترین جایگزین قند برای بیماران دیابتی

بهترین جایگزین قند برای بیماران دیابتی

بهترین جایگزین قند برای بیماران دیابتی

بهترین جایگزین قند برای بیماران دیابتی
مبتلایان بیماری دیابت نوع ۲ متاسفانه روز به روز در حال افزایش است . در این بیماری به علت کمبود انسولین و یا عدم تاثیر درست انسولین , قند خون فرد بیش از حد نرمال است . عدم کنترل قند خون بالا باعث آسیب جدی به بافت های حساس از جمله کلیه , چشم , اعصاب می شود .
یکی از راه های کنترل قند خون بالا , حذف کامل قند و شکر سفید از رژیم غذایی و جایگزین کردن مواد غذایی طبیعی است . در این مقاله به معرفی موادغذایی حاوی قند طبیعی و مفید پرداخته ایم .

 

 

بهترین جایگزین قند برای بیماران دیابتی
بهترین جایگزین قند برای بیماران دیابتی

 

 

عسل
عسل طبیعی و خالص بهترین جایگزین برای قند و شکر برای همه همه افراد به ویژه مبتلایان به دیابت است . عسل حاوی آنتی اکسیدان های قوی , املاح معدنی و ویتامین ها می باشد .
مطالعات مختلفی نشان داده اند که عسل , کلسترول بد خون (LDL ) و کلسترول را کاهش می دهد . همچنین عسل موجب کنترل و تعادل پروفایل لیپیدی خون و افزایش سطح کلسترول خوب خون ( HDL) می گردد .
خوردن عسل در دیابتی ها موجب کاهش هموگلوبین گلیکوزیله و هموسیستئین می شود .

علاوه بر عسل طبیعی و خالص , افراد دیابتی می توانند توت خشک , انجیر خشک , خرما , مویز که از بهترین منابع غذایی قند طبیعی می باشند را جایگزین قند و شکر کنند .

شیره خرما و شیره انگور در صورتی که به صورت طبیعی و بدون افزودن شکر تهیه شود نیز برای افراد دیابتی مفید است .
البته توجه داشته باشید که هرچند این موادغذایی حاوی قند طبیعی و مفید می باشند , اما مصرف بی رویه آن ها نیز اثرات منفی خود را دارد . در مصرف این مواد غذایی تعادل داشته باشید .

مصرف قندهای رژیمی بهتر است با مشورت متخصص تغذیه صورت گیرد .

نکته مهم بعد , افراد دیابتی باید توجه داشته باشند که مصرف آرد سفید و شکر را به حداقل ممکن برسانند . برنج , ماکارانی , پاستا, نان سفید , انواع خوراکی های صنعتی مانند کیک ها , شیرینی ها , شکلات و نوشیدنی های صنعتی حاوی مقادیر بالایی قند ساده هستند که باعث بدتر شدن وضعیت قند خون در افراد دیابتی می شوند .

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *