افزایش قدرت باروری در مردان - مردان بخوانند تا اسپرم قوی تری داشته باشند!
افزایش قدرت باروری در مردان - مردان بخوانند تا اسپرم قوی تری داشته باشند!

افزایش قدرت باروری در مردان – مردان بخوانند تا اسپرم قوی تری داشته باشند!

افزایش قدرت باروری در مردان

مردان بخوانند تا اسپرم قوی تری داشته باشند!

همانند زنان , رعایت رژیم غذایی و سبک زندگی سالم برای مردان نیز قبل از بارداری و انعقاد نطفه مهم است. یک سوم زوج های  نابارور , اختلال از سمت آقا می باشد . اختلالات ناباروری در آقایان شامل تعداد کم اسپرم , حرکت کند اسپرم و شکل و اندازه ناقص اسپرم است. برنامه غذایی و عادات رفتاری بر سلامت اسپرم موثر است.

نکات تغذیه ای برای باروری سالم

دریافت کافی میوه و سبزی: روزانه حتما از انواع مختلف میوه ها و سبزیجات فصل استفاده کنید. سبزیجات برگ سبز , سبزیجات زرد و بنفش , سیب , پرتقال , کیوی انتخاب های خوبی می باشند.

مصرف غلات کامل : جو , برنج قهوه ای و نان سبوس دار انتخاب های مناسبی هستند. با تامین ویتامین های گروه ب موجب تولید اسپرم های سالم می شوند.

لبنیات کم چرب مصرف کنید : محصولات لبنی و شیر سرشار از کلسیم , ویتامین دی , پتاسیم و پروتئین هستند که موجب سلامت و بهبود عملکرد ارگان جنسی در آقایان می گردند. در روز حداقل سه سهم از لبنیات مصرف کنید.

مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید : گوشت قرمز کمتر دریافت کنید و به جای آن از سایر منابع پروتئینی کم چرب – ماهی , بوقلمون , سینه مرغ – مصرف کنید. همچنین حبوبات مختلف , دانه ها و مغزها منابع پروتئین گیاهی بسیار خوبی هستند.

در مصرف چربی ها احتیاط کنید : چربی گوشت ها , لبنیات پرچرب و غذاهای سرخ شده و آماده , از نوع چربی های اشباع شده هستند که برای سلامتی و باروری مضر می باشند. بهتر است چربی دریافتی تان از منابع چربی های مفید مانند روغن دانه ها و مغزها , روغن زیتون , روغن کنجد و … باشد.

افزایش قدرت باروری در مردان - مردان بخوانند تا اسپرم قوی تری داشته باشند!
افزایش قدرت باروری در مردان – مردان بخوانند تا اسپرم قوی تری داشته باشند!

نکات سبک زندگی سلامت

 الکل و نوشیدنی های الکلی را به طور کامل از زندگی حذف کنید : مصرف الکل و نوشیدنی های الکلی تولید اسپرم را کاهش می دهند و قدرت باروری مرد را دچار اختلال می کند.

جلوگیری از استعمال دخانیات و سیگار : مصرف سیگار , قلیان و… باعث کاهش تعداد اسپرم و حرکت کند اسپرم ها می گردد.

وزن نرمال داشته باشید : چاقی و اضافه وزن منجر به ناباروری و اختلال در هورمون های جنسی می گردد.

فعالیت بدنی  کافی : حداقل روزانه ۳۰ دقیقه ورزش کنید . البته نکته حائز اهمیت آن که ورزش های سنگین و مداوم باعث کاهش هورمون تستوسترون در آقایان می شود که در نتیجه موجب کاهش تعداد اسپرم و ناباروری است.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

doctormovahed.com ادویه های مجاز در بارداری

ادویه های مجاز در بارداری مجاز به مصرف کدام ادویه در بارداری هستم؟

ادویه های مجاز در بارداری چیست؟ ادویه های مجاز در بارداری که میتوان با خیال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *