اثر چای سبز بر کبد
اثر چای سبز بر کبد

اثر چای سبز بر کبد

اثر چای سبز بر کبد

اثر چای سبز بر کبد و درمان کبد چرب | آیا چای سبز برای سلامت کبد مفید است ؟
چای سبز نوشیدنی سرشار از انتی اکسیدان های قوی است که بین مردم سراسر دنیا بسیار محبوب می باشد .
همه انواع چای ها حاوی فلاوونوئید , کافئین , فلوراید و تآنین هستند . چای سبز همچنین حاوی آنتی اکسیدان کاتکین (EGCG و ECG ) است . تحقیقات نشان داده اند این آنتی اکسیدان ها فواید بسیاری برای سلامتی دارا می باشند.

برخی از فواید سلامتی آن عبارتند از :

  • کاهش خطر سرطان کبد
  • حفظ سلامت دستگاه گوارش و باکتری های مفید روده از طریق عمل مشابه پریبیوتیک ها
  • کاهش التهاب ناشی از سیستم ایمنی
  • کاهش اضطراب و نگرانی

مصرف چای سبز در بیماری های نظیر چاقی , چربی خون بالا و سرطان موثر است .

اثر چای سبز بر کبد
اثر چای سبز بر کبد

کبد چرب غیر الکلی , بیماری التهابی است که در اثر تجمع چربی بیش از حد در بافت کبد ایجاد می شود . این بیماری پیش رونده است و در صورت عدم کنترل حتی ممکن است منجر به نارسایی کبدی یا سیروز کبدی شود .

متاسفانه رژیم غذایی امروزی سرشار از چربی های مضر است که باعث اختلال در عملکرد کبد می شود . در کنار این نوع رژیم غذایی در صورتی که فعالیت بدنی فرد نیز حداقل ممکن باشد , احتمال ابتلا به کبد چرب بسیار بالا است . نوشیدنی های سرشار از انتی اکسیدان مانند چای سبز برای رفع اثرات منفی رزیم غذایی و حفظ سلامت کبد بسیار ضروری است . چای سبز از تجمع و انباشته شدن چربی ها در اطراف کبد جلوگیری می کند .

البته باید توجه داشت که تنها با نوشیدن چای سبز نمی توان کبد چرب را درمان کرد و حتی مصرف بیش از حد آن اثرات جانبی خاص خود را برای بدن خواهد داشت . رعایت رژیم غذایی و افزایش فعالیت بدنی دو فاکتور اصلی در درمان کبد چرب می باشند . چای سبز نیز برای حفظ سلامت کبد کمک کننده خواهد بود .

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *