کبد چرب و کاهش وزن - با کنترل وزن خود , کبد چرب را درمان کنید!
کبد چرب و کاهش وزن - با کنترل وزن خود , کبد چرب را درمان کنید!

کبد چرب و کاهش وزن – با کنترل وزن خود , کبد چرب را درمان کنید!

کبد چرب و کاهش وزن

با کنترل وزن خود , کبد چرب را درمان کنید!

کبد چرب و کاهش وزن
کاهش وزن فرآیندی تدریجی و برای بیشتر افراد سخت است . همچنین کاهش وزن در افراد مبتلا به کبد چرب بسیار دشوار است. کبد چرب بیماری شایعی است که تقریبا یک نفر از پنج نفر را درگیر می کند , به ویژه اگر شما مبتلا به چاقی شکمی باشید احتمال ابتلا به کبد چرب افزایش می یابد.
یکی از وظایف کبد سوزاندن چربی اضافی خورده شده و دفع آن به وسیله صفرا از روده است که متاسفانه کبد چرب از عهده این کار بر نخواهد آمد و بالعکس وظیفه خود , یعنی باعث تجمع و انباشت چربی در بدن می گردد.
افراد با کبد چرب متابولیسم بسیار پایینی دارند و دچار علائم سندرم متابولیک و مقاومت به انسولین می شوند.

کبد چرب و کاهش وزن - با کنترل وزن خود , کبد چرب را درمان کنید!
کبد چرب و کاهش وزن – با کنترل وزن خود , کبد چرب را درمان کنید!

توصیه های رژیمی کاهش وزن در افراد مبتلا به کبد چرب

دریافت قند , شکر , کربوهیدرات و چربی مضر را محدود کنید . این قبیل مواد غذایی در مرحله اول باعث ایجاد کبد چرب می شوند. زیرا دریافت افراطی این مواد خوراکی بیش از توان کبد است. غذاهای غنی از کربوهیدرات شامل شکر , آرد , نان , پاستا و ماکارانی , سیب زمینی , سریال های صبحانه و غلات می باشند. از دیگر موادغذایی که باعث چرب شدن کبد می شود مصرف بیش از حد روغن های گیاهی غنی از امگا-۶ است. غذاهای سرخ شده , موادغذایی نیمه آماده و آماده و تنقلات مانند چیپس , کراکر , کلوچه حاوی چربی های اشباع و مضر هستند.

رژیم غذایی خود را بر پایه سبزیجات , پروتئین و چربی های مفید و غیر اشباع تنظیم کنید. این موادغذایی احساس سیری و پری در شما ایجاد می کند و قند خون را در طول روز ثابت نگه می دارد , که در جلوگیری از افت قند خون ( هیپوگلایسمی ) , خستگی و تمایل به شیرینی ها موثر است. بسیاری از افراد تصور می کنند کاهش وزن با محدود کردن چربی و پروتئین صورت می گیرد و کالری بسیار پایینی در روز دریافت می کنند . کاهش وزن به این شکل بسیار خطرناک تر از اضافه وزن و چاقی است.
در حالی که مصرف منابع غنی از پروتئین مانند گوشت , مرغ و ماهی , حبوبات بسیار سیرکننده می باشند , موجب ایجاد سیری و پری برای ساعت ها و کاهش تمایل به قند و شیرینی در طی روز می گردد.
بهتر است روغن های مفید مانند روغن زیتون , آووکادو , مغزها , دانه ها و روغن ماهی را در برنامه غذایی خود اضافه کنید .

سبزیجات خام را در وعده های غذایی خود بگنجانید . سبزی خوردن , سالاد کاهو , سالاد شیرازی و … را همراه وعده های غذایی خود مصرف کنید. سبزیجات رنگی مختلف را متناوب مصرف کنید . رنگدانه های سبزیجات با رنگ های متفاوت , آنتی اکسیدان هستند که فواید بسیاری برای سلامتی دارند.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

doctormovahed.com.مصرف زنجبیل در کبد چرب

مصرف زنجبیل در کبد چرب ، روشی طبیعی برای مقابله با کبدچرب!

مصرف زنجبیل در کبد چرب ، کمک کننده به بهبود بیماری مصرف زنجبیل در کبد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *