چغندر در بارداری
چغندر در بارداری

چغندر در بارداری

چغندر در بارداری
خوردن لبو در بارداری ضرر دارد؟

فواید خوردن چغندر در طول دوران بارداری
همانطور که در پست های قبل نیز گفته شد تغذیه دوران بارداری در سلامت جنین و تامین تندرستی او در سنین بالاتر نقش مهمی دارد. همچنین برای سلامتی مادر نیز مهم است تا تغذیه سالم و مغذی داشته باشد.

چغندر گیاهی سالم است که خواص درمانی زیادی دارد. یکی از تاثیرات آن سم زدایی و پاکسازی بدن است. آن را می توانید به صورت پخته, خام (به همراه سالاد) و به صورت آب گیری شده میل کنید.

تاثیرات خوردن این سبزی در دوران بارداری
۱٫ کاهش خطر نقص های جنینی
چغندر سرشار از اسید فولیک است که برای تنظیم رشد بافت های جنینی ضروری است. همچنین اسید فولیک در تشکیل و پیشرفت لوله عصبی جنین به خصوص در سه ماهه اول بارداری نقش مهمی دارد. خوردن یا نوشیدن آب آن به سلامت جنین و سیستم عصبی او کمک می کند.

۲٫ تقویت سیستم ایمنی
زنان باردار به سیستم ایمنی قوی و عدم ابتلا به عفونت ها نیاز دارند. چفندر سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است که موجب تقویت سیستم ایمنی می شوند.

چغندر در بارداری
چغندر در بارداری

۳٫ پیشگیری از پوکی استخوان
زنان باردار بیشتر در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند. چغندر سرشار از کلسیم و سیلسیوم است. در نتیجه خوردن آن در دوران بارداری مانع از تراشیده شدن کلسیم از دندان و استخوان می شود.

۴٫ تنظیم متابولیسم
چغندر منبع بسیار خوب پتاسیم است. نوشیدن آب آن یا خوردن پخته‌اش میزان الکترولیت های خون را تعدیل می کند و موجب کنترل و تنظیم متابولیسم می شود.

۵٫ کاهش دردهای مفصلی
ترکیبات گیاهی موجود در چغندر خواص ضد التهابی قوی دارند که در نتیجه مصرف موجب کاهش دردهای مفصلی و ورم در دوران بارداری می شوند.

۶٫ مانع از کم‌خونی است.
چغندر علاوه بر اسید فولیک, حاوی آهن نیز است و موجب افزایش میزان تولید هموگلوبین می شود.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

doctormovahed.com ادویه های مجاز در بارداری

ادویه های مجاز در بارداری مجاز به مصرف کدام ادویه در بارداری هستم؟

ادویه های مجاز در بارداری چیست؟ ادویه های مجاز در بارداری که میتوان با خیال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *