نوروپاتی دیابتی درمان
نوروپاتی دیابتی درمان

نوروپاتی دیابتی درمان

نوروپاتی دیابتی درمان

دیابت نوع ۲ بیماری مزمن تمدن است که با قند خون بالا و اختلال در ترشح هورمون انسولین همراه است. دیابت در صورت کنترل صحیح عارضه ای برای سلامتی نخواهد داشت و کیفیت زندگی فرد تغییر چندانی نمی کند. اما در صورت عدم کنترل قند خون عوارض ناشی از دیابت پدیدار می شوند که به شدت اجتناب ناپذیر و کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد. نوروپاتی دیابتی یکی از عوارض جدی دیابت کنترل نشده است.

نوروپاتی دیابتی در واقع اختلال در عملکرد اعصاب محیطی است که در اثر قند خون بالا ایجاد می شود. کاهش حس در دست و پا, احساس درد در ناحیه پا و ساق پا از علائم نوروپاتی می باشند.

توصیه های زیر را برای کاهش تخریب اعصاب به کار گیرید.

 

نوروپاتی دیابتی درمان:

 

۱٫ ملاقات منظم با پزشک معالج
حتما تحت نظر یک پزشک حاذق باشید و هرگونه تغییر در بدن به خصوص در پاها را گزارش کنید. نوروپاتی باعث ایجاد ضعف عضلانی, از دست دادن حس, بی حسی دست یا پا, لرزش می شود. نوروپاتی راه رفتن را مختل می کند که سریعا باید کنترل شود.

 

نوروپاتی دیابتی درمان
نوروپاتی دیابتی درمان

 

۲٫ورزش های نشسته انجام دهید.
با وجود آن که دچار نوروپاتی هستید ورزش را قطع نکنید. انجام ورزش منظم مقاومت به انسولین را کاهش و به تنظیم قند خون کمک می کند. همچنین ورزش و تحرک جسمانی خود به کنترل نوروپاتی دیابتی کمک کننده است. به طور مثال برداشتن وزنه های سبک در حالت نشاسته که ورزشی استقامتی است توصیه می شود.

۳٫ رژیم غذایی
ررژیم غذایی در دیابتی دچار نوروپاتی بسیار مهم است و باید رژیمی باشد تا علاوه بر کنترل دیابت وزن فرد نیز کنترل شود.

۴٫مراقب پاهای خود باشید.
هرگونه تغییر یا زخم در پا را جدی بگیرید و به پزشک معالج خود اطلاع دهید. حتما بهداشت پا را رعایت کنید. از جوراب نخی استفاده کنید. پس از یک روز طولانی که پا در کفش بوده پاها را حتما با اب و صابون بشویید.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

دیابت حاملگی چیست

دیابت حاملگی چیست ؟

دیابت حاملگی چیست نشان ها و علائم ابتلا به دیابت حاملگی ابتلا به دیابت نوع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *