doctormovahed.com.مصرف زنجبیل در کبد چرب
doctormovahed.com.مصرف زنجبیل در کبد چرب

مصرف زنجبیل در کبد چرب ، روشی طبیعی برای مقابله با کبدچرب!

مصرف زنجبیل در کبد چرب ، کمک کننده به بهبود بیماری

مصرف زنجبیل در کبد چرب می تواند روشی خانگی ، طبیعی و کمک کننده در بیماری کبد چرب باشد.

بیماری کبدی چرب غیرالکلی یکی از شایعترین بیماری های کبدی است .متاسفانه امروزه آمار ابتلا به این بیماری در حال افزایش است . سبک زندگی نادرست , کم تحرکی , رژیم های غذایی ناسالم و سرشار از قند و کربوهیدرات عوامل اصلی بروز کبد چرب می باشد
ادویه زنجبیل قرن ها به عنوان گیاه دارویی درابعاد مختلف پزشکی سنتی مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه اثرات درمانی زنجبیل در علم نوین هم مورد تایید واقع شده است.
مقاومت به انسولین یک ویژگی مشترک در بیماران مبتلا به کبد چرب می باشد با توجه به اینکه مقاومت به انسولین سبب افزایش انسولین در خون و تجمع تری گلیسرید ( چربی)  در کبد می شود , افزایش حساسیت به انسولین یک مکانیسم درمانی مهم در بیماری کبد چرب غیرالکی می باشد.

 

doctormovahed.com.مصرف زنجبیل در کبد چرب (2)
doctormovahed.com.مصرف زنجبیل در کبد چرب

مطالعات پیشین از افزایش حساسیت سلولهای چربی به انسولین با مصرف زنجبیل و همچنین کاهش ورود تری گلیسیرید (چربی) به کبد و در نتیجه کاهش تجمع آن در کبد خبر می دهند.همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد زنجبیل می تواند محتوای تری گلیسیرید کبدی را کاهش دهد علاوه بر این زنجبیل دارای خواص آنتی اکسیدانی قابل توجهی نیز می باشد از دیگر فواید زنجبیل می توان به افزایش متابولیسم  (سوخت و ساز ) بدن توسط این ادویه اشاره کرد.

دو روش ساده برای بهره مندی از این ادویه ارزشمند:

مصرف دمنوش زنجبیل

طرز تهیه: آب را داغ کنید زمانی که به جوش آمد زنجبیل رنده شده ( یک قاشق کوچک) را به آن اضافه کرده و اجازه دهید ۵ دقیقه دم بکشد . می توانید کمی عسل برای بهبود طعم به آن اضافه و سریع آن را بنوشید.

  مصرف ماست همرا با زنجبیل رنده شده

در ماست خود یک قاشق کوچک زنجبیل رنده شده بریزید و میل کنید.

 

 

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

مواد غذایی مفید برای مغز

مواد غذایی مفید برای مغز را میشناسید؟ غذاهایی که ما میخوریم چه عملکردی بر روی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *