دیابت بارداری و رژیم غذایی - در دیابت حاملگی چه بخوریم؟
دیابت بارداری و رژیم غذایی - در دیابت حاملگی چه بخوریم؟

دیابت بارداری و رژیم غذایی – در دیابت حاملگی چه بخوریم؟

دیابت بارداری و رژیم غذایی

در دیابت حاملگی چه بخوریم؟

دیابت بارداری و رژیم غذایی مختص آن چگونه است ؟
اگر شما باردار هستید حتما در سه ماهه دوم بارداری تست خونی به عنوان دیابت بارداری داده اید. دیابت بارداری وضعیتی است که تنها در طی بارداری رخ می دهد. در این پست به بیان رژیم سالم و تغذیه دیابتی که تنها راه جلوگیری از پیشرفت این وضعیت از پری دیابت به دیابت است , می پردازیم.

پری دیابت به وضعیتی گفته می شود که قند خون بالاتر از سطح نرمال است ولی قند خون هنوز به حد دیابت نرسیده است.

تست تحمل گلوکز در بارداری با نوشیدن مایعی شیرین و انجام تست خون در فاصله های زمانی مشخص انجام می گیرد. در صورتی که سطح قند خون لب مرز با میزان سلامت باشد , مادر می بایستی برای کنترل هرچه بهتر قند خون رژیم غذایی را اصلاح کند.

۲ نکته مهم در کنترل سطح قند خون در بارداری :

  • چه می خورید؟
  • چقدر می خورید؟

حجم مصرفی غذا به اندازه نوع غذایی که میل می کنید مهم است. اگر مبتلا به پری دیابت هستید , حتما باید کربوهیدرات مصرفی خود را محدود کنید. دریافت غذاهای پر مغذی و کم کالری را افزایش دهید. اگرچه میزان مورد نیاز هر خانم با توجه به قد , وزن و فعالیت بدنی متفاوت خواهد بود ولی نکات زیر به طور کلی برای همه خانم های باردار قابل انجام است.

دیابت بارداری و رژیم غذایی - در دیابت حاملگی چه بخوریم؟
دیابت بارداری و رژیم غذایی – در دیابت حاملگی چه بخوریم؟

توصیه های تغذیه ای دیابت بارداری
کربوهیدرات در اغلب مواد غذایی میوه , سبزی , نان , حبوبات , شیر و … وجود دارد .مصرف کربوهیدرات شیرین و نشاسته ای را کاهش و کربوهیدرات پر فیبر را افزایش دهید. منابع پر فیبر موجب حفظ ثبات سطح قند خون می شوند.
انتخاب های خوب غذایی : سبزیجات تازه , میوه های فصل , شیر و لبنیات کم چرب , مغزها ( بادام , پسته , گردو و … ) , مرغ و ماهی , گوشت بدون چربی

اگر مبتلا به دیابت بارداری هستید , طبق گایدلاین های رسمی در طی روز باید ۶ واحد کروبوهیدرات , ۵-۳ واحد سبزی , ۴-۲ واحد میوه , ۴-۳ واحد پروتئین , ۴ واحد شیر و لبنیات مصرف نمایید . البته حائز اهمیت است که این تعداد با توجه به شرایط , قد و وزن فرد ممکن است مقداری کم یا زیاد شود.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

پسته تازه در بارداری

پسته تازه در بارداری

پسته تازه در بارداری | ۸ فایده سلامتی مصرف پسته در دوران بارداری دوران بارداری, …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *