درمان کبد چرب با رژیم غذایی
درمان کبد چرب با رژیم غذایی

درمان کبد چرب با رژیم غذایی

درمان کبد چرب با رژیم غذایی

کاهش دریافت کربوهیدرات بیشتر از کاهش دریافت کالری در کنترل کبد چرب موثر است . به این ترتیب نیازی نیست برای درمان کبد چرب , گرسنگی بکشید و غذا نخورید !

در صورتی که پزشک شما تشخیص داده است که مبتلا به کبد چرب هستید , باید به فکر درمان آن باشید .
اصلی ترین راه درمان کبد چرب , کاهش وزن و رفع چاقی شکمی (چاقی مرکزی) است . البته کاهش وزن در مبتلایان به کبد چرب با دشواری همراه است و می بایستی زیر نظر متخصص تغذیه صورت گیرد .
با توجه به تحقیقات انجام شده اگرچه کاهش دریافت کالری روزانه به کاهش وزن می انجامد . اما مهتر از آن دریافت کمتر کربوهیدرات ها است .

درمان کبد چرب با رژیم غذایی
درمان کبد چرب با رژیم غذایی

ابتلا به کبد چرب متاسفانه باتوجه به سبک زندگی و رژیم غذایی ناسالم همه جوامع را درگیر کرده است . در کشور آمریکا یک سوم بزرگسالان مبتلا به کبد چرب می باشند! آمار مبتلایان به کبد چرب در ایران نیز در حال افزایش است .
عدم درمان این بیماری باعث وخیم تر شدن وضعیت کبد , سیروز کبدی و حتی سرطان کبد می شود . کبد چرب با مقاومت به انسولین و بروز دیابت نوع ۲ همراه است . به همین علت کاهش وزن با سختی روبرو می باشد .

کاهش دریافت کربوهیدرات به خصوص کربوهیدرات تصفیه شده مانند برنج و نان سفید , ماکارانی ,لازانیا , پاستا , آرد سفید ,آبمیوه های صنعتی, انواع کیک و شیرینی ها , شکلات و بستنی به درمان کبد چرب کمک می کند .

افراد مبتلا به کبد چرب باید حجم غذای خود را کاهش دهند و از پرخوری بپرهیزند .

فست فودها , خوراکی های صنعتی و غذاهای فرآوری شده حاوی چربی های ترانس می باشند . دریافت چربی های مضر باعث افزایش التهاب و بدتر شدن بیماری می شود .

برای حفظ سلامت کبد خود مواد غذایی را به صورت طبیعی و تازه میل کنید . میوه و سبزی , غذاهای خانگی سنتی , مغزهای خام مانند گردو و فندق از مواد غذایی سالم می باشند که به برگشت چربی کبد کمک می کنند .

توصیه همیشگی انجام ورزش و فعالیت بدنی است ! ورزش موجب سوزاندن چربی های انباشته شده می شود .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

رژیم غذایی کبد چرب گرید 2

رژیم غذایی کبد چرب گرید ۲

رژیم غذایی کبد چرب گرید ۲ بیماری کبد چرب که ناشی از سبک زندگی ناسالم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *