خواص شکلات تلخ برای لاغری
خواص شکلات تلخ برای لاغری

خواص شکلات تلخ برای لاغری

خواص شکلات تلخ برای لاغری

شکلات تلخ , پرخوری را کاهش می‌دهد!
چاقی و اضافه وزن بیماری شایع قرن ۲۰, که یکی از دلایل اصلی آن پرخوری است. دریافت کالری بیش از حد موردنیاز بدن و بی تحرکی باعث چاقی و اضافه وزن است که بیماری‌های مزمن جدی دیگری مانند دیابت نوع۲ , پرفشاری خون , امراض قلبی و سکته قلبی را در پی دارد.

تحقیقات نشان می‌دهند شکلات تلخ احساس سیری بیشتری نسبت به شکلات شیری دارد. همچنین ولع به شیرینی , غذاهای چرب و شور را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهد. بنابراین اضافه کردن شکلات تلخ به برنامه غذایی در کنترل وزن و کاهش پرخوری موثر خواهد بود.

شکلات سرشار از آنتی اکسیدان‌های قوی است که فواید بسیاری برای سلامتی بدن به خصوص برای مغز و سیستم قلب و عروق دارد. البته این ترکیبات مفید در شکلات تلخ بسیار بیشتر است. بیشتر شکلات‌های تلخ قند بسیار کمتری نسبت به سایر شکلات‌ها دارند. هرچه درصد کاکائو اولیه در شکلات بالاتر باشد محتوای آنتی اکسیدانی و در نتیجه فواید سلامتی آن بالاتر است که تاثیر ذکر شده در لاغری با شکلات تلخ بالای ۷۰% دست‌یافتنی می‌باشد.

خواص شکلات تلخ برای لاغری
خواص شکلات تلخ برای لاغری

بسیاری از افراد چاق تصور می‌کنند برای لاغری و کاهش وزن هرگز نباید هیچ‌گونه شکلاتی مصرف کنند. خبر خوب آن است که مصرف متعادل شکلات تلخ در کاهش وزن و پیشرفت روند لاغری موثر است.

در تحقیق انجام شده مشاهده شده است که افرادی که قبل از وعده غذایی شکلات تلخ دریافت می‌کنند نسبت به سایر افراد حجم غذای کمتری میل می‌کنند. این برای کنترل اشتهای افراد پرخور بسیار مهم است. به این طریق بدون سختی کالری دریافتی روزانه کاهش می‌یابد.

پودر شکلات تلخ نیز در کنترل اشتها و ولع به شیرینی‌ها موثر است. افراد چاق می‌توانند با اضافه کردن یک قاشق غذاخوری پودر شکلات تلخ به صبحانه گامی در جهت لاغری بردارند.می‌توانید شکلات تلخ را همراه شیر گرم میل کنید.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

doctormovahed.com شکلات تلخ

شکلات تلخ. خواص بی نظیر آن!

شکلات تلخ حاوی مواد مغذی ای می باشد که می تواند بر سلامت شما تاثیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *